آموزش حقوق شهروندی نیازمند تصمیمات شورای شهر است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نسبت به تکمیل ساز و کارهای موجود در زمینه آموزش حقوق شهروندی نیازمند اقدامات زیادی هستیم اما راه آن از تصمیمات جمعی اعضای شورا می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی صبح امروز (یکشنبه) در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دانش حقوقی میان مردم و مدیران دچار فقر مفرطی است که در این زمینه باید ذهنیت مدیران ارتقا یافته و مقاومت آنان در برابر احقاق حقوق مردم ازبین برود.

وی با بیان اینکه گاهی مدیران تا زمانی که با اجبار دادگاه روبه‌رو نشوند، حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند، افزود: باید این شجاعت در اختیار کسی که حقی دارد قرار گیرد که بدون دادگاه به حقوق خود دست یابد؛ ما نیز در شورای شهر برای احقاق حقوق شهروندی ساز و کارهایی را در نظر گرفته‌ایم که به تدریج عملی خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: معتقدم نسبت به تکمیل سازوکارهای موجود در زمینه آموزش حقوق شهروندی نیازمند اقدامات زیادی هستیم اما راه آن از تصمیمات جمعی اعضای شورا می‌گذرد و مردم باید از حقوق خود مطلع باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی خانه در اصفهان داریم که خانه حقوق شهروندی یکی از آن‌هاست، اما کارکرد مراکز تا کنون چه بوده است؟ من به عنوان عضو شورای شهر و یک حقوقدان هنوز نتوانسته‌ام با خانه حقوق ارتباط برقرار کنم و کسی در این خصوص پاسخگو نیست.

کد خبر 387960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.