از تردد خودروهای آلاینده در شهر جلوگیری شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری موظف است مراکز معاینه فنی را با همکاری نیروی انتظامی ایجاد کرده و از تردد وسایلی که استانداردهای لازم این مراکز را ندارند، جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: این ماه فرصتی است تا لحظه ای برای تفکر در ماهیت قیامی که بقای دین و انسانیت را تضمین کرد و به مکتبی برا آموختن الفبای ایثار، آزادگی، خلوص و خدامحوری مبدل شد، درنگ کنیم.

وی افزود: مطابق تعریف ماده سه قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، منابع آلایندگی هوا شامل سه دسته: ۱. کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و نیروگاه‌ها ۲. وسایل نقلیه موتوری ۳.منابع خانگی، تجاری و متفرقه است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر اصفهان ناشی از وسایل نقلیه است، تصریح کرد: نقش شهرداری در آلودگی هوا بر چهار محور ایجاد مراکز معاینه فنی، نحوه تردد وسایل نقلیه در شهر، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و گازسوز کردن وسایل نقلیه تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهبودی خوبی در زمینه بازسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را شاهد بوده‌ایم، ادامه داد: شهرداری موظف است مراکز معاینه فنی را با همکاری نیروی انتظامی ایجاد کرده و از تردد وسایلی که استانداردهای لازم این مراکز را ندارند، جلوگیری کند.

زندآور خاطرنشان کرد: لازم است زیرساخت‌های لازم برای اتصال بانک اطلاعات وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی به دوربین‌های سطح شهر ایجاد شود تا ضمن اطلاع‌رسانی مناسب به مردم، خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند مورد جریمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه باید از تردد مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های آلایتده سطح شهر در آلوده ترین روزهای سال حلوگیری به عمل آید، اضافه کرد: شهرداری می‌تواند با تعیین محدوده ترافیکی از تردد این خودروها در روزهای آلوده جلوگیری کرده و هرچه سریع‌تر برای روزهای آلوده سال محدوده گسترده‌تر ترافیکی را اجرایی کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: افزایش خطوط اتوبوس یکی دیگر از راههای کنترل و کاهش آلودگی هوا است که نیاز به اقدام جدی شهرداری دارد.

کد خبر 387944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.