ساخت کاردستی با دور ریختنی‌ها در خانه بازیافت اهواز

کارگاه آموزشی خانه بازیافت با هدف آموزش روحیه قناعت و بازیافت از وسایل دورریختنی، هر هفته در خانه بازیافت کوی رمضان اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند اهواز، خانه بازیافت کوی رمضان واقع در منطقه هفت، با هدف کاهش حجم ضایعات ایجاد شده توسط تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان، کمک به حفظ و نگهداری منابع با ارزش اولیه در جهت کاهش هزینه‌ها و ضایعات؛ کارگاه آموزشی ساخت کاردستی را روز شنبه هر هفته برگزار می‌کند.

محمدرضا قنواتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات آموزشی و ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء، دو خانه بازیافت در محله کیانشهر و کوی رمضان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله و استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی از موضوعاتی است که باید در خانواده‌ها آموزش داده شود، گفت: در این برنامه ضمن آموزش ساخت خلاقانه کاردستی توسط کارشناسان مدیریت پسماند از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود تا از وسایل دور ریختنی که در کنار خود دارند، به ساخت یک اثر خلاقانه بپردازند.

قنواتی تصریح کرد: ساخت کاردستی با مواد بازیافتی و دور ریختنی می‌تواند فرهنگ صرفه جویی را نیز به کودکان آموزش دهد چراکه ساخت این کاردستی‌ها می‌تواند تا حد زیادی باعث به وجود آمدن خلاقیت و ابتکار در کودکان شود.
 

کد خبر 387935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.