اهتزاز ابر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز میدان بزرگمهر

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ابر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) با حضور رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای شورای شهر، تنی چند از مدیران شهری، اعضای ستاد شهر حسینی و شهروندان با برگزاری مراسمی ویژه در میدان بزرگمهر اصفهان به اهتزار درآمد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین اظهار کرد: در شب نخستین روز ماه محرم زمینه برای اهتزاز پرچم اباعبدالله الحسین (ع) از سوی شهرداری فراهم شده و جا دارد از تمام مدیران که مقدمات این اقدام شایسته را فراهم کردند تا با برنامه ریزی بهتر و هماهنگی های بیشتر ورود به ماه محرم را داشته باشیم تشکر کنم.    

وی با اشاره به شعار انتخاب شده برای ایام محرم از سوی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: شعار «از همین شهر حسینی لک لبیک حسین» شعار بسیار با مفهومی است و من از مبدعین این شعار زیبا تشکر می کنم. شهر حسینی اصفهان، از امروز می خواهد به اباعبدالله لبیک بگوید. بدین معنا که باید پس از خروج از این دو ماه آثار عزاداری و ارتباط با حضرت اباعبدالله حسین (ع) را در شهر، اعمال، رفتار و گفتارمان ببینیم؛ مردم شهر اصفهان خود را آماده کرده اند تا به همه زیبایی ها و حوادث کربلا، به نماز ظهر عاشورا، به وفاداری، ‌به جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی و به زمزمه های عارفانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به درستی و صداقت لبیک بگویند.  

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر به حسین بن علی(ع) لبیک گفتیم به طور حتم بسیاری از مشکلات اجتماعی، نابه هنجاری های رفتاری و بسیاری از آسیب های موجود را حل می کنیم، به این شرط که ورودمان همراه با شعور و همراه با درک و فهم صحیح از حادثه کربلا باشد؛ در صورتیکه پس از دو ماه عزاداری چنین آثاری را در شهرمان شاهد نبودیم بدانیم که به درستی ورود نکرده، حسین (ع) را نشناخته و به این امام و یاران وفادارش لبیک نگفته ایم.

نصر گفت: امیدوارم زیر پرچمی که امروز به اهتزاز درمی آید تلمذ و مسائل اخلاقی را بیشتر تمرین کرده و با رذایل اخلاقی خداحافظی کنیم.   

الگوبرداری در جهت صحیح باشد نه خرافه گرایی

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان نیز در حاشیه این آیین اظهار کرد: با شروع مراسم عزاداری وظیفه مدیریت شهری معرفی فرهنگ و سیره عملی و دلاوری های امام حسین(ع) است.  

فریده روشن تصریح کرد: الگوبرداری از اتفاقات رقم خورده برای امام حسین (ع) باید در جهت صحیح باشد نه در جهت خرافه گرایی و جهتی که باعث دین گریزی شود. رسالت مدیریت شهری معرفی این فرهنگ و سیره امام سوم شیعیان است.

وی با اشاره به آماده سازی شهر اصفهان برای برگزاری ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اضافه کرد: در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان از یکی دو هفته قبل جلسات و برنامه ریزی های لازم برای هماهنگی بهتر عزاداری های این ایام برگزار شده تا با فرهنگ سازی مناسب این عزاداری ها آزار و اذیتی نیز برای شهروندان به وجود نیاید.  

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: در این جلسات همه دست اندرکاران برگزاری مراسم مذهبی موظف شدند تا آنچه را که شایسته شهر و در رسالت مدیریت شهری برای تبلیغ این شعائر است به طور یکسان در همه شهر انجام دهند.   

به کارگیری ظرفیت صد در صدی تبلیغاتی شهرداری برای ایام محرم

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برای آمادگی شهر در ایام عزاداری امام حسین (ع) ستاد شهر حسینی تشکیل شد، اظهار کرد: این ستاد از چند زاویه برای این ایام برنامه ریزی کرد، یکی از این موارد ایجاد تسهیلات و صدور مجوزهای لازم برای عزاداری هیئات مذهبی، ایستگاه های صلواتی و برپایی خیمه ها بود.  

ایمان حجتی از در اختیار قرار دادن صد در صد ظرفیت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برای تبلیغات هیئت های مذهبی خبر داد و تصریح کرد: فضا سازی شهری در این ایام برای شهرداری اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ سازمان زیباسازی شهرداری در این زمینه المان های شهری را نصب کرده و در سطح شهر و مناطق ۱۵ گانه پرچم های عزاداری به رنگ سبز و سیاه به نمایش درآمده است.  

وی با اشاره به موضوع ایمنی عزاداران حسینی، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این زمینه در جلسات مختلفی که برگزار شد با ارائه آموزش های مورد نیاز و در اختیار قرار دادن تجهیزات برای هیئت ها، ایمنی لازم را برقرار کرده و در حالت آماده باش به سر می برد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند نیز برای حفظ محیط زیست در کنار مردم حضور دارد تا با مجموع این اقدامات زمینه رضایت شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اینکه لازم بود گفت و گوهایی با هیئات مذهبی و محافل حسینی انجام شود، افزود: در ۲۰ روز اخیر ۱۳ جلسه در مناطق مختلف شهری اصفهان با هیئات مذهبی برگزار، برخی نکات آموزش و نکات مدنظر مردم برای اصلاح فرآیندها اعلام شد.

حجتی با اشاره به شعار امسال شهرداری برای این ایام، افزود: شعار ستاد شهر حسینی شهرداری اصفهان که در نقاط مختلف شهر نصب می شود «از همین شهر حسینی لک لبیک حسین» است.

وی در ادامه با اشاره به اهتزاز درآمدن پرچم حسینی در میدان بزرگمهر اصفهان، اظهار کرد: در آخرین غروبی که به استقبال ماه محرم می رویم با حضور همه اعضای ستاد شهر حسینی پرچم یا حسین(ع) بر فراز میدان بزرگمهر به اهتزاز درآمد تا در کنار دیگر پرچم ها جلوه خاصی به شهر اصفهان و این ایام داده شود.  

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: این پرچم در روزهای گذشته با حضور هیئات مذهبی در گلستان شهدای اصفهان با عطر معنویت شهدای این گلستان عطرآگین و متبرک شد و سپس بر فراز میدان بزرگمهر به اهتزاز درآمد.      

کد خبر 387929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.