حرکت توسعه‌ای اصفهان در مسیر مال‌سازی

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: مال‌سازی‌ها یا احداث مراکز بزرگ تجاری یکی از ویژگی های شهرهای توسعه یافته دنیا است و سرویس‌دهی کاملی به خانواده‌های شهرنشین می‌کند، از این‌رو باید به سمت توسعه این مراکز در اصفهان حرکت کرد.

علیرضا برهانی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مال سازی‌ها در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا با کارکردهای چند منظوره‌ای همچون سینما، مراکز فرهنگی، کتابخانه، دانشگاه و مراکز ورزشی و فرهنگی شکل گرفته است.

وی افزود: با راه‌اندازی مجتمع‌های بزرگ تجاری، ارزش‌افزوده‌ای در شهر ایجاد شده است به‌طوری‌ که مردم به‌جای سفر به شهرهای جاذب سایر کشورها که سرمایه‌های خود را برای خرید و تفریح از کشور خارج می‌کنند، در شهرهای ایران هزینه می‌کنند، بنابراین باید برنامه‌ریزی درستی برای مواجه با تغییرات داشته باشیم.

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهری با جمعیت اصفهان امکان بازدهی اقتصادی مناسب برای چند مرکز مشابه سیتی سنتر را دارد، تاکید کرد: شهرداری آماده همکاری با سرمایه‌گذاران برای احداث پروژه‌های بزرگ مراکز خرید و تجاری است.

وی ادامه داد: تا چند سال آینده یک تا دو مرکز بزرگ تجاری در شمال و شرق اصفهان احداث خواهد شد تا پوشش مناسب به لحاظ جغرافیایی برای شهروندان شهر فراهم شود.

برهانی‌پور گفت: نگاه‌ها در بخش سرمایه‌گذاری باید براساس مشارکت با بخش خصوصی باشد و البته قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (BOT) بیشتر مورد اقبال سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به پروژه‌های هتل و مرکز خرید سالن اجلاس، تصریح کرد: در دو ماه اخیر جلسات متعددی را برای فعالسازی احداث پروژه‌های هتل پنج ستاره و مرکز خرید در مجاورت سالن اجلاس برگزار کرده و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های هتل و مجتمع‌های تجاری سالن اجلاس فضای کاملی را برای برگزاری رویدادها و همایش های بزرگ بین المللی ایجاد کند.

کد خبر 387927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بیگی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام.... سیتی سنتر وعده داده شده مجتمع شهید کشوری اصفهان کی ساخته میشود؟!