فرایند تعیین نرخ سود بانکی اصلاح می شود

رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلاتی پس از تعیین نرخ سود سپرده محاسبه می شود و این فرایند بزودی اصلاح می شود.

به گزارش ایمنا، فرشاد حیدری در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با اشاره به قابلیت عملیاتی و اجرایی شدن بانکداری اسلامی، افزود: ممکن است در همه هزاران شعبه بانک‌ها در سراسر کشور و در گوشه‌ای، قراردادی متفاوت و دارای اشکالاتی باشد؛ برگزاری همایش‌های بانکداری اسلامی برای رفع همین مشکلات و بهبود فرایندها است.

رئیس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران وابسته به بانک مرکزی با اشاره به قواعد سپرده‌پذیری قرض و وکالت بانک‌ها در رابطه با مشتریان ادامه داد: اکنون ما نرخ سود سپرده را تعیین می‌کنیم بعد می‌رسیم به نرخ سود تسهیلاتی که به تسهیلات گیرنده و سرمایه گذار باید پرداخت شود و این باید به‌عکس شود یعنی ما سود واقعی تسهیلات و بازدهی واقعی آن را به دست آوریم و بعد از کسر حق الوکاله و... بانک‌ها، همان را بین سپرده گذاران تقسیم کنیم.

حیدری با بیان این که اصلاح این فرایند به صورت تدریجی در حال انجام است، گفت: رویکرد همایش بانکداری، بهبود فرایند و عملیات بانکداری بدون ربا است و باید به این سمت برویم و محاسبه بازدهی واقعی اقتصاد در پرداخت سود، حد مطلوب ماست که باید با تعریف و اصلاح ساختارها به این حد مطلوب برسیم.

کد خبر 387924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.