لزوم نقش‌آفرینی ۳۰ دستگاه در بازآفرینی محلات مشهد

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد بر لزوم نقش‌آفرینی ۳۰ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی در بازآفرینی محلات مشهد تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، مجتبی شاکری‌روش با بیان این مطلب در مجموعه نشست‌های بازآفرینی شهری که با موضوع «جایگاه تسهیل‌گری در توسعه محله‌ای، بایدها و نبایدها» برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از دفاتر تسهیل‌گری مشخص شد ایجاد مطالبه سرشار از سوی مردم در حال شکل‌گیری بوده که ممکن است مدیریت شهری نتواند همه آنها را برآورده کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، با نهادهایی مواجه‌ هستیم که تمام موضوع را بر دوش شهرداری گذاشته‌اند در حالی که اعضای ستاد بازآفرینی دارای ۳۰ عضو و نهاد مختلف است که باید هر کدام بخشی از کار را بر عهده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیل‌گری باید در ایجاد این فضا مراقبت‌های لازم را داشته باشند، گفت: از طرفی تصور می‌شود سندی باید تهیه شود که صرفا براساس نیازها و مطالبه‌گری مستمر شکل گیرد از سوی دیگر تلاش بر این است تا سندی بر مبنای ظرفیت‌های درونی هر محله ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه قطعا از بیرون کاتالیزورهایی را وارد بحث تسهیل‌گری می کنیم، افزود: این بدان معنا است که دفاتر تشکیل می‌شود تا ظرفیت‌های درونی هر محله‌ای شناسایی شود، نه اینکه بر حجم مطالبات بیافزاید.

شاکری‌روش با اشاره به وجود تجربه تسهیلگری در تهران اظهار کرد: تهران سبقه بسیاری در این زمینه دارد با این حال یک قطعیت جمعی در این زمینه به صورت صد درصد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع در تهران هدف گذاریها و تعاریف مختلفی در این زمینه وجود دارد و همه این تفاوت نظرها در زمینه تسهیل گری نیز به چشم می آید.

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد به بکارگیری فرآیند یارگیری در عمل در مشهد اشاره کرد و گفت: در بخشی از موضوعات نیازمند جلب مشارکت هستیم، اما نقد می‌شویم که چرا جلسات مختلف را در این زمینه برگزار می‌کنیم این جلسات برگزار می‌شود تا نظرات مختلف دریافت شود و به مفاهیم مشترک برسیم و میثاق نامه‌ای را از بازآفرینی تعریف کنیم تا به درستی مسائل و تعاریف را مشخص کند.

کد خبر 387907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.