سرویس‌های بهداشتی سان‌فرانسیسکو معمولی نیست!

خیابان‌های سان‌فرانسیسکو، شهری در ایالت کالیفرنیا، به زودی میزبان سرویس‌های بهداشتی عمومی پیشرفته‌ای می‌شود که دارای سیستمی است که آب باران را برای استفاده در خود جمع می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در رقابتی که بین معماران کالیفرنیایی برای طراحی سرویس‌های بهداشتی عمومی در داخل شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شد، گروهی از طراحان این شهر بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند. این افراد در طرح خود مکان‌هایی را به عنوان سرویس بهداشتی ارائه دادند که علاوه بر دارا بودن فضایی برای توالت، شامل یک کیوسک تجاری نیز بود.

طراحان قرار است سرویس‌های بهداشتی جدید را به شکل پاویون‌هایی فلزی طراحی کنند که سقف ‌آن‌ها پوشیده از گل‌ها و گیاهان زیبای بومی است. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی پیشرفته برای اهداف تبلیغاتی یا آموزشی به شکل یک صفحه نمایشگر دیجیتالی و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران در این پاویون‌ها جذابیت آن‌ها را دوچندان خواهد کرد.

پاویون‌های جدید که قرار است به شکل منحنی ساخته شود، چهارچوبی فلزی و شیشه‌ای خواهد داشت که روی آن یک صفحه نمایشگر دیجیتالی تعبیه خواهد شد. صفحات نمایشگر دیجیتالی به وسیله فلز و شیشه‌هایی بسیار مقاوم در مقابل آسیب‌های محیطی حفظ می‌شود و این صفحات برای اهداف تبلیغاتی یا آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاویون‌هایی که قرار است در سان‌فرانسیسکو به عنوان سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد، به چهار شکل مختلف طراحی خواهد شد: یک نوع از پاویون‌ها تنها به عنوان سرویس بهداشتی و فقط با یک اتاقک مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ نوع دیگر پاویون‌هایی خواهد بود که از دو اتاقک متصل به هم، به عنوان سرویس بهداشتی، تشکیل خواهد شد؛ پاویون نوع سوم پاویونی خواهد بود که از دو قسمت تشکیل خواهد شد که یک بخش آن به عنوان سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در بخش دیگر نیمکت‌هایی برای استراحت و انتظار تعبیه خواهد شد؛ سقف بعضی از پاویون‌ها نیز قرار است پوشیده از باغچه‌ها و بوته‌های پر از گل باشد.

سازه‌های جدید در نوع خود بسیار بی‌نظیر و سازگار خواهد بود چرا که در صورت نیاز، قابلیت انتقال به سایر مکان‌ها را دارد. علاوه بر استفاده از گل‌ها و گیاهان مختلف بومی در سازه‌های جدید، تنوع ظاهری آن‌ها نیز باعث ایجاد نوعی سازگاری بین این پاویون‌ها با مناطق مختلف شهر سان‌فرانسیسکو خواهد شد.

استفاده از سیستم‌های جمع‌آوری آب باران در پاویون‌های فلزی سان‌فرانسیسکو باعث پایداری بیشتر این سازه‌های پیشرفته خواهد شد. از آب باران جمع‌آوری شده در این سرویس‌های بهداشتی برای تمیز کردن آن‌ها و همچنین آبیاری باغچه‌ها استفاده خواهد شد و در نتیجه آب آشامیدنی شهری کمترین استفاده را برای این پاویون‌ها خواهد داشت. علاوه براین، سقف‌های سرسبز سرویس‌های بهداشتی جدید می‌تواند باعث افزایش تنوع زیستی و مبارزه با اثرات افزایش دما شود.

کد خبر 387904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.