ایران آمار را برد، پورتوریکو بازی را

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال در چین، به طور ناباورانه‌ای در مقابل پورتوریکو شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی بسکتبال پس از این که تقریبا در تمامی تایم بازی جلو بود، در لحظات آخر با نتیجه ۸۳ بر ۸۱ شکست خورد تا یکی از تیم های شکست خورده روز نخست جام جهانی ۲۰۱۹ چین باشد. نگاهی به آمار و ارقام های این بازی خواهیم داشت:

در قسمت آمارهای تیمی، ایران ۴۶ درصد از شوت های منطقه خود را به امتیاز تبدیل کرد که برای پورتوریکو این درصد به ۴۱ می رسید. درصد موفقیت ضربات سه امتیازی ایرانی ها نیز بهتر از پورتوریکو بود و ایران با ۴۷ درصد سه امتیازی موفق نسبت به ۳۰ درصد حریف، با کیفیت بهتری شوت های سه امتیازی را راهی سبد حریف کرده بود. ایران ۴۶ ریباند داشت که از این تعداد، ۱۵ ریباند حمله در کارنامه ایران بود و این درحالیست که پورتوریکو تنها ۳۵ ریباند و ۱۲ ریباند حمله داشت.

در توپ ربایی اما پورتوریکو موفق تر از تیم ملی کشورمان عمل کرد و با ۱۰ توپ ربایی، دو برابر تیم ملی ایران توپ ربایی داشت و به این ترتیب، امتیازهای ضد حمله این تیم نیز ۲۱ امتیاز بود که برای تیم ملی ایران، این عدد به ۱۰ می رسید. پورتوریکو ۲۳ امتیاز از ترن آورها (از دست رفتن توپ) به دست آورد و ایران فقط در این زمینه موفق به کسب شش امتیاز شد. همینطور نیمکت پورتوریکو با به دست آوردن ۳۰ امتیاز بسیار بهتر از ایران کار کرد که فقط ۱۱ امتیاز از بازیکنان نیمکت نشینش به دست آورده بود.

بهترین اختلاف امتیاز برای ایران ۱۹ و برای پورتوریکو سه بود و این در حالی است که چهار بار بازی به تساوی کشیده شده و سه بار نیز تیم برتر در بازی عوض شد.

در بخش عملکرد انفرادی، دیوید هوئرتاس از پورتوریکو با ۳۲ امتیاز بهترین بازیکن زمین بود و این بازیکن سه ریباند، ۴ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک داشت، اما در طرف دیگر بهنام یخچالی و حامد حدادی با ۲۲ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکنان زمین بودند. حدادی همینطور ۱۶ ریباند داشت که بهترین عملکرد در بازی بود. محمد جمشیدی نیز با ۵ پاس منجر به گل از این حیث در تیم ملی ایران و در بازی، بهترین بازیکن زمین بود. بهنام یخچالی نیز با سه توپربایی بهترین نفر بازی در این رده آماری بود.

کد خبر 387868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.