ضرورت تسریع انجام طرح ملی جامع بهینه‌سازی پالایش نفت اصفهان

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جریان بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شرکت پالایش نفت اصفهان بر ضرورت تسریع انجام طرح ملی جامع بهینه سازی و بهبود فرآیند این شرکت تاکید کرد.

 به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، علیرضا صادق آبادی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جامع شرکت پالایش نفت اصفهان و در نشست مشترک با پیمانکاران، آن را یکی از طرح‌های بسیار مهم پالایش و پخش برشمرد و اظهارکرد: با مدیریت پیمانکاران و منسجم ساختن آنها شاهد نتایجی مطلوب خواهیم بود و به طور حتم  در بخش ریالی و ارزی نیز حمایت‌های پالایش و پخش افزایش می یابد.

 در این نشست مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در خصوص روند اجرای پروژه‌های زیر مجموعه طرح جامع توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طرح جامع بهینه سازی و بهبود فرآیند شش زیرپروژه دارد، از سال ۱۳۹۴ پروژه احداث مجتمع بنزین سازی با تولید حدود ۱۱ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و ۵ راه اندازی شده است.

مرتضی ابراهیمی افزود: در سال جاری نیز واحد تقطیر و گاز مایع شماره ۳ با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز و با هدف افزایش ضریب اطمینان فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی راه اندازی و مراحل آزمایش نهایی خود را طی می‌کند.

وی با تاکید بر این که هدف از راه‌اندازی این واحد بهبود عملکرد شرکت پالایش نفت اصفهان بوده و ظرفیت پالایشی افزایش نخواهد داشت، تصریح کرد: با راه‌اندازی کامل این واحد در شرایط عادی، ظرفیت کلی پالایشگاه از ۳۷۵ هزار به روزانه ۳۶۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان طرح احداث واحدهای  تصفیه گازوئیل، یوتیلیتی و مخازن را به عنوان زیر پروژه دیگر طرح جامع عنوان کرد و افزود: امید است مراحل اجرایی احداث واحد تصفیه گازوئیل آخر سال‌جاری پایان یافته و اوایل سال آینده شاهد انجام مراحل راه اندازی واحد باشیم.

وی ادامه داد: قرارداد RHU  یا احداث  گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر نیز با مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو در سال جاری منعقد شده و مراحل طراحی آن در حال انجام است.

کد خبر 387858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.