هنر نباید به فعالیتی لوکس و تجملی تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنر نباید از موضوعی دردسترس، به فعالیتی لوکس و تجملی تبدیل شود، گفت: یکی از اهداف برپایی گذرهای فرهنگ و هنر در سطح شهر، توسعه ارتباط مردم با هنرمندان است.

به گزارش ایمنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران عصر روز گذشته محمدجواد حق‌شناس و الهام فخاری، رئیس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به همراه کارن خانلری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه ۶، از گذر "تهران، شهری برای همه از منظر هنرمندان برجسته کارتونیست" که در پیاده راه جنوبی خیابان کریمخان زند، حد فاصل خیابان سپهبد قرنی تا خیابان ماهشر برپا شده است، بازدید به عمل آوردند.‌

الهام فخاری در این بازدید اظهار کرد: ما سال گذشته برنامه‌ای را درراستای ایجاد گذرهای هنری و فرهنگی تصویب کردیم تا مردم و هنرمندان بیشتر در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: پیگیری و به انجام رسیدن حکم برنامه سوم توسعه شهری تهران، مصوب شورای پنجم در زمستان گذشته، در حالی که هنوز لایحه توسط ستاد مرکزی شهرداری ارائه نشده، ستودنی است.

فخاری افزود: پیشگامی‌ مدیریت مجموعه فرهنگی اراضی عباس‌آباد و شهرداری منطقه ۶ در محور بلوارهای کشاورز، کریمخان زند و پلازای هفت‌تیر که هنرمندان و آفرینندگان آثار هنری را با مردم گرد هم آورده، نشانه‌ای ارزنده از اجتماعی‌تر شدن فضاهای عمومی‌ شهری است.

وی ادامه داد: هدف ما از اجرای این گذر این بود که بالاخص نسل جوان زمانی که با یک اثر شهری مواجه می‌شوند، بدانند چگونه شکل گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه نگران هستیم هنر از یک موضوع دردسترس به مساله‌ای لوکس و تجملی تبدیل شود، اظهار کرد: شاید خیلی از افراد این فرصت را به دست نیاورند که بدانند پشت هر اثر چه هنرمندی با چه روحیه‌ای کار کرده است. ایجاد این فرصت، یکی از اهداف ما برای برگزاری گذرهای هنر است.‌

فخاری با تاکید بر لزوم ارتقای کیفی این گذرها و افزایش ارتباط اقشار مختلف با هنرمندان گفت: البته باید بررسی انجام دهیم تا بهترین مکان‌ها را برای این برنامه‌ها در نظر بگیریم. در این صورت هم هنرمندان از نظر اجرایی کمتر به زحمت می‌افتند و و هم مردم راحت تر از فرایند ایجاد آثار هنری بازدید به عمل می‌آورند.

گفتنی است، هنرمندان کارتونیست و طنزپرداز که در برپایی گذر هنر خیابان کریمخان زند همکاری می‌کنند، در دیدار با رییس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از برپایی اینگونه گذرها ابراز رضایت کردند.

کد خبر 387848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.