جهادکشاورزی در چادگان نمایندگی ندارد

نماینده شهرستان چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اداره جهادکشاورزی در شهرستان چادگان نمایندگی ندارد، گفت: این در حالی است که کود شیمیایی مانند گوشت نایاب است، کود به دست کشاورز نمی­رسد ولی آزاد فروش می­رود؛ آب کشاورزی را چهارمحال استفاده می­کند، ولی فریدن تماشاچی است.

فریبرز شجاعی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ضمن انتقاد از رسیدگی نکردن به مشکلات شهرستان‌ها  در استان اصفهان اظهار کرد: استاندار در جلسه شورا قول داد یک ماه دیگر به شهرستان چادگان بیاید و مشکلات را بررسی کند، اما ظاهراً هنوز یک ماه نشده است! افرادی ما را با کشور های اروپایی و غربی مقایسه می­کنند باید به روند رسیدگی به امور توسط مسئولان نیز توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه  اداره جهادکشاورزی در شهرستان چادگان نمایندگی ندارد، افزود: این در حالی است که کود شیمیایی مانند گوشت نایاب است، کود به دست کشاورز نمی­رسد ولی آزاد فروش می­رود؛ آب کشاورزی را چهارمحال استفاده می‌کند، ولی فریدن تماشاچی است.

نماینده شهرستان چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی امضا شد، اما نتیجه آن چه بود، جز اینکه بانک کشاورزی به هرکه دلش خواست وام داد و به دیگران می­گوید معدل حساب ندارند؟

وی اظهار کرد: منابع طبیعی ما نیز مشکلات متعددی دارد. ما در شهرستان چادگان مازاد دام داریم که منابع ما را نابود می‌کند؛ مشکلات مرزی ما با حجت‌آباد، آباجی و سامان است و هیچکس به داد کشاورزان نمی­رسد. این شهرستان ها آب دارند و زمین های شهرستان را کشت می­کنند ولی آیا حلال است؟ اگر ما بخواهیم استفاده کنیم باید برویم زندان ولی منابع طبیعی شهرستان سامان استفاده می­کنند. البته شکایت هم شده است ولی نتیجه‌ای ندارد.

شجاعی ادامه داد: اداره مراتع یک ساختمان اداری چهل ساله در شهرستان ما دارد و در حال ساخت یک ساختمان دیگر است که فکر می­کنم ساخت این ساختمان نیز چهل سال طول بکشد و بعد از آن دیگر فرسوده است و باید یکی دیگر بسازند!

وی درخواست کرد: از منابع طبیعی توقع داریم به داد ما برسد. ما حدود ۸۰ روستا و بیش از ۱۶ هزار هکتار زمین داریم که تنها دو خودرو برای گشت دارد که فشار این مسئله به کشاورز می­آید. مشکلات بین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کی قرار است برطرف شود؟ نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟

کد خبر 387841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.