امسال قیر رایگان به اصفهان تخصیص نیافته‌است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه بودجه راهداری استان اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است، گفت: این در حالی است که قیمت آسفالت چند برابر شده و از ابتدای سال تاکنون حتی یک کیلوگرم قیر برای اجرای پروژه‌ها به استان اصفهان اختصاص نیافته‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز - شنبه ۹ شهریورماه- در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: به غیر از ساخت راه‌های روستایی که اخیرا به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سپرده شد، در سایر راه‌های کشور وظیفه این سازمان نگهداری و تعمیرات جاده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح ملی ابرار برای روستاهای دارای بالای ۵۰ خانوار ساخت راه‌ها به اداره کل حمل و نقل جاده ای واگذار شده‌است، گفت: در استان اصفهان چنین روستایی وجود ندارد، اما برخی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که فاقد راه‌های مناسب است، هیچ اعتباری برای این پروژه ها در نظر گرفته نشده و فقط بستر سازی و انجام عملیات خاکی برای تسهیل عبور و مرور انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت:  از کل راه‌های استان اصفهان به طول ۱۲ هزار کیلومتر، پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی است که در دو بخش ملی و استانی برای تعمیر و نگهداری آن اعتباراتی اختصاص داده می‌شود.

دادخواه افزود: متاسفانه امسال برخی از ردیف های بودجه متوازن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاره ی استان اصفهان اختصاص نیافت و شاهد کاهش شدیدی در اعتبارات داشته ایم، وضعیت راه‌های استان اصفهان در بودجه متوازن با استان‌های سیستان و بلوچستان مقایسه می‌شود به همین دلیل سهم اعتبارات کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اعتبارات فعلی جوابگوی مرمت راه‌های استان نیست، این بودجه سال گذشته ۶۰ میلیاردتومان بوده که امسال ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده، این در حالی است که قیمت اسفالت چند برابر شده و وضعیت رویه راه‌ها مناسب نیست اما از ابتدای سال تاکنون حتی یک کیلوگرم قیر برای اجرای پروژه‌ها به استان اصفهان تحویل داده نشده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: در برخی از جاده ها از روکش‌های حفاظتی استفاده کردیم تا در دو سال آینده بتوانیم با جذب اعتبارات لارم آسفالت انجام دهیم، همچنین تراش آسفالت‌ها باید در برخی از محورها انجام شود.

دادخواه افزود: به رغم مشکلات موجود در حوزه اعتبارات، حدود ۱۱۳ کیلومتر روکش آسفالت گرم در سال جاری انجام شده است، حدود پنج میلیارد تومان لکه گیری های هندسی و چاله پرکنی در استان انجام شده که اردستان نایین و خورو بیابانک و کوهپایه بیشترین خرابی راه‌ها را دارد.

وی اضافه کرد: در پی آن هستیم که با اجرای آسفالت‌های با کیفیت و دوام بیشتر صرفه اقتصادی به وسیله بهره برداری طولانی مدت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه بازیافت آسفالت به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود، گفت: عملیات بازیافت سرد برای اولین بار در کشور و استان اصفهان به صورت پایلوت انجام می‌شود که در این روش مقاومت لایه‌های زیرین افزایش می‌یابد.

دادخواه افزود: این پروژه در محور اردستان- نایین در حال اجرا است و پیشرفت پروژه نیز قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش نقاط پر تصادف، می‌خواهیم این نقاط را یکبار برای همیشه رفع کنیم، گفت: بالغ بر ۲۵ پروژه زیر گذر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که نصب آن در این نقاط اولویت دارد.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: باوجود گرفتاری های مالی سه دستگاه کامیول یک دستگاه لودر و یک دستگاه بیل میکانیکی به ناوگان این سازمان اضافه شد. در شهرستان فریدن، بویین میاندشت، چادگان، فریدونشهر و دو محور در شهرستان سمیرم، خور و بیابانک، پشت‌کوه و اصفهان عملیات اجرایی ترمیم ۶۰ کیلومتر از معابر شروع شده‌است که امیدواریم در بازه زمانی تا شروع بارش‌ها مرحله اول احداث این پروژه‌ها را به پایان برسانیم.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان با بهره گیری از امکانات و ماشین آلات ۱۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده بود که عملیات خاکریزی آن انجام شده است، طرح ارتقا ملی راه‌ها نیز در استان اصفهان در سال جاری تهیه شد و نسخه رفع این نقاط نیز تهیه شده و برای خط کشی یک سوم راه‌های استان قراردادی به مبلغ شش میلیارد تومان بسته شده است.

کد خبر 387838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.