پیشگیری از بیماری‌های کلیوی با مصرف غذاهای گیاهی

مصرف مواد غذایی فرآوری شده و چرب، فشار زیادی بر کلیه‌ها تحمیل می‌کند و منجر به افزایش تولید اسید اوریک توسط این اندام می‌شود.

به گزارش ایمنا، بیشتر بیماری‌ها به دلیل مشکلات دستگاه ادراری به ویژه مشکل در سلامت کلیه‌ها بروز پیدا می‌کند، زیرا عمل دفع مواد زاید از بدن دارای اهمیت زیادی است. گنجاندن گیاهان در رژیم غذایی، یکی از راهکارهایی است که منجر به حفظ سلامت کلیه‌ها می‌شود. در ادامه شما را با بهترین انتخاب‌های غذایی گیاهی برای حفظ عملکرد کلیه‌ها آشنا می‌کنیم:

کرفس: مصرف کرفس باعث از بین بردن سموم بدن شده و نقش موثری در عملکرد سالم و طبیعی کلیه‌ها دارد.

گشنیز: باعث کاهش خطر تشکیل رسوب در کلیه‌ها می‌شود. همچنین گشنیز برای از بین‌بردن جیوه، مفید است. این فلز سمی منجر به کاهش توانایی کلیه‌ها برای فیلتر کردن سموم و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود.

انواع کلم: حاوی ترکیبات ویژه‌ای است که به کبد در خنثی‌سازی سموم کمک می‌کند و میزان سموم کلیه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. کلم‌ها منبع غنی از ویتامین‌های C، K، اسید فولیک، و ویتامین B6 است که سلامت کلیه‌ها را تامین می‌کند. فیبر موجود در گل کلم به جذب بهتر مواد مغذی کمک کرده و منجر به کاهش مقادیر سمومی می‌شود که به طور معمول از طریق کلیه‌ها برای دفع پردازش می‌شود.

سیر و پیاز: سبزیجات خانواده پیاز حاوی "آلیسین" است. این ترکیب قدرتمند دارای خواص ضد التهابی باورنکردنی بوده و به مبارزه با عفونت دستگاه ادراری می‌پردازد.

سیب: منبع سرشار از فیبر است، منجر به خنثی‌شدن سموم دستگاه گوارش می‌شود و بار سمی روی کلیه‌ها را کاهش می‌دهد. سیب همچنین به کاهش کلسترول کمک می‌کند، اثرات مفید روی سیستم قلبی عروقی دارد و نقش مهمی در کاهش التهاب دارد.

توت‌ها: این میوه‌های معجزه‌گر کلید سلامت کلیه‌ها است؛ انواع توت‌ها منجر به کاهش عفونت دستگاه ادراری می‌شود و خاصیت ضد التهاب دارد.

فلفل قرمز: سرشار از ویتامین B6، ویتامین A، اسید فولیک و لیکوپن برای بهبود عملکرد کلیه‌ها است.

جعفری: مصرف جعفری منجر به افزایش حجم ادرار، دفع بیشتر سدیم و افزایش بازجذب پتاسیم می‌شود.

قاصدک: خاصیت ادرار آور دارد. قاصدک حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم، پتاسیم و دیگر املاح معدنی و ویتامین‌ها برای بهبود عملکرد کلیه و کاهش خطر ابتلا به تشکیل سنگ است.

خیار: مطالعات نشان داده که مصرف منظم خیار، به کنترل اسید اوریک و در نتیجه جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه کمک می‌کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 387834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.