استفاده از روش‌های نوین در آبیاری فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای استفاده از روش‌های نوین در آبیاری فضای سبز شهر اقدامات گسترده‌ای در بعضی از مناطق ۱۵ گانه شهر انجام شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ویژگی‌های بارز روش آبیاری زیرسطحی، اظهار کرد: در این روش با توجه به اینکه آبیاری‌های تحت‌فشار به دلیل مشکلاتی همچون تخریب یا دستکاری بر روی آنها مواجه است، آبیاری با روش زیرسطحی در بسیاری از مناطق توصیه شده و در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در قراردادهای جدید با پیمانکاران فضای سبز به کارگری کارشناس آبیاری ویژه نظارت بر مصرف، انتقال و تاسیسات آب به صورت الزام لحاظ شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام کارشناسان فضای سبز مناطق با ناظرین عالی آب سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ارتباط هستند و گزارشات مربوطه را به صورت تصویری ارسال می‌کنند، گفت: به محض تماس شهروندان با این سازمان، پیام به اپراتوری که کارشناس ناظر عالی آب است، ارجاع می‌شود تا رسیدگی لازم، به موقع و کارشناسانه انجام شود.

وی تاکید کرد: در صورت دریافت گزارش مبنی بر سهل انگار در نگهداری فضای سبز و خسارت به آن، پس از بررسی‌های لازم، جرایم سنگینی در قراردادهای پیمانکاران فضای سبز اعمال خواهد شد.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر دارند و به عنوان درختان کهنسال و میراث شهر محسوب می‌شوند که نگهداری آنها کاری بسیار دشوار است، بنابراین سعی شده تمهیداتی برای آبیاری این درختان در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: تلفن سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به شماره ۳۲۶۷۴۰۰۰ جوابگوی شهروندان در خصوص ارائه خدمات مشاوره در خصوص فضای سبز و یا دریافت پیشنهادات است.

کد خبر 387819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.