از درخشش یحیی با شهر خودرو تا گل سه امتیازی حاج صفی

دومین هفته لیگ برتر ایران با هشت دیدار در دو روز برگزار شد که در نهایت تیم فوتبال سپاهان صدرنشین هفته دوم باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، پنجشنبه و جمعه گذشته - ۷ و ۸ شهریور - برگزار شد که پس از پایان این هفته، سپاهان با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پس از این تیم نیز پدیده شهر خودرو با تفاضل پایین تر دوم است. تیم های پیکان و شاهین بوشهر نیز تنها تیم های بدون امتیاز لیگ برتر تا پایان هفته دوم بوده و در قعر جدول قرار دارند. نگاهی به برترین های این هفته لیگ برتر می اندازیم:

برترین بازی: نساجی مازندران ۴ پیکان ۳

شاگردان رضا مهاجری و حسین فرکی، یک جنگ تمام عیار را در قائم شهر به نمایش گذاشتند و دو تیم با ارائه یک بازی چشم نواز، پرگل ترین بازی هفته را رقم زدند. در این دیدار ابتدا عاشوری نساجی را جلو انداخت و سپس ضربه پنالتی مغانلو کار را به تساوی کشید. اما پس از این گل، نساجی نشان داد که در ورزشگاه وطنی تیم بسیار خطرناکی است و سه گل پیاپی زد تا ۴ بر ۱ جلو بیافتد. اگرچه پیکان پس از این سه گل توانست دو گل خورده را جبران کند، در نهایت با حساب ۴ بر ۳ باخت تا در دومین بازی فصل لیگش هم مغلوب شود.

بهترین تیم: شهر خودرو مشهد

تیم یحیی گل محمدی، این هفته نیز توانست دومین سه امتیاز خود را به دست آورده و در جدول شش امتیازی شود. چیزی که شهر خودرو را از سایر تیم ها در این هفته متمایز می کرد، بازی بسیار چشم نواز این تیم بود که با حضور بازیکنانی همانند سعید و اکبر صادقی، سروش رفیقی، روح الله باقری و یونس شاکری، موقعیت های زیادی را روی دروازه حریف خلق کرده و فوتبالی بسیار زیبا را به نمایش گذاشتند. پدیده که به نظر یکی از مدعیان این فصل لیگ برتر است، علاوه بر جمع کردن امتیاز فوتبال زیبایی را نیز ارائه می دهد.

بهترین بازیکن: احسان حاج صفی

شاید زدن یک گل سه امتیازی که پایان دهنده دوران ناکامی تبریزی ها برابر پرسپولیس بود، برای بهترین بازیکن هفته بودن حاج صفی کافی باشد اما او در کنار این گل زیبا که به ثمر رساند، یک بازی فوق العاده نیز برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به نمایش گذاشت تا بهترین بازیکن این هفته لیگ برتر باشد. عملکرد فوق العاده حاج صفی در کنار قدرت رهبریش در کنار دژاگه، شاید مهم ترین عوامل پیروزی تراکتور در برابر پرسپولیس بود.

بهترین مربی: یحیی گل محمدی

مربی شهر خودرویی ها در فصل جاری برای دومین فصل پیاپی بر روی نیمکت تیم مشهدی می نشیند و تیم او همانند تیم فصل گذشته اش، چشم نواز بازی می کند. شهر خودرو با یحیی گل محمدی، روزهای خوبی را پشت سر می گذارد و بازی خوب شاگردان این مربی در برابر شاهین بوشهر دلیلی بر بهترین بودن وی در هفته دوم لیگ برتر است. البته نباید از عملکرد تاکتیکی خوب مصطفی دنیزلی و امیر قلعه نویی گذشت، اما به دلیل بازی خوب تیمی، یحیی گل محمدی انتخاب ایمنا برای بهترین مربی هفته دوم لیگ برتر ایران است.

تیم منتخب هفته:

دروازه بان: محمد رشید مظاهری (تراکتورسازی تبریز)

دروازه بان تراکتوری ها، یکی از عوامل مهم پیروزی تیمش برابر پایتخت نشینان بود. مظاهری یکی از اصلی ترین ستاره های تیم تبریزی بود و با مهارهای خوبش که از جمله آن ها می توان به مهار ضربه آزاد زیبای بشار رسن اشاره کرد، نقش مهمی در بسته ماندن دروازه تیمش و پیروزی برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر داشت.

مدافع : مرتضی منصوری (سپاهان اصفهان)

برای دومین هفته پیاپی، منصوری در پست مدافع راست به محمد ایران پوریان ترجیح داده شده بود و این بازیکن نیز شایستگی خود را برای حضور در ترکیب اصلی سپاهان، نشان داد. منصوری در کنار عملکرد دفاعی بسیار خوبی که داشت، پاس گل سپاهان را نیز برای علی قربانی با یک سانتر دقیق ارسال کرد تا سازنده گل سه امتیازی سپاهان در بازی برابر ماشین سازی باشد.

مدافع : محمد طیبی (نفت مسجد سلیمان)

محمد طیبی کلیدی ترین نقش را در تیم تارتار برابر صنعت نفت داشت و با گلی که در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند، تیمش را از شکست در هفته دوم لیگ برتر، نجات داد. وی علاوه بر این گل تاثیر بسیار مهمی در انسجام تیمی نفت مسجدسلیمان به خصوص در خط دفاعی داشت و بهترین بازیکن مسجدسلیمانی ها در آبادان بود.

مدافع: محمدرضا خانزاده (تراکتورسازی تبریز)

عملکرد خوب خانزاده برابر تیم سابقش در ترکیب تیم دنیزلی، یکی دیگر از مهم ترین اتفاقات بازی این هفته تبریز بود. خانزاده در سامان دهی خط دفاعی تراکتوری ها عملکردی موفق داشت و یکی از مهم ترین عوامل کلین شیت تبریزی ها در خانه بود. کلین شیتی که به همراه پیروزی برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به دست آمد.

هافبک: احسان حاج صفی (تراکتور آذربایجان شرقی)

حاج صفی بهترین بازیکن این هفته لیگ برتر بود و در بازی برابر پرسپولیس در دفاع و حمله بی نقص عمل کرد. او گل برتری تیمش برابر قهرمان فصل گذشته را نیز به ثمر رساند.

هافبک: امید نورافکن (سپاهان اصفهان)

در اولین بازی به عنوان بازیکن ثابت برای سپاهان، نورافکن عملکردی بی نقص از خود ارائه داد و بازی با ماشین سازی، زوجی بی نقص را همراه با مهدی کیانی ساخت. او در سازماندهی میانه زمین برای شاگردان قلعه نویی و همینطور پی ریزی حملات، نقش بسیار موثری داشت تا یکی از بهترین بازیکنان سپاهان در دیدار برابر ماشین سازی باشد.

هافبک: سعید صادقی (شهر خودرو)

زننده گل پیروزی بخش شهر خودرو در برابر شاهین، از مهم ترین عوامل پیروزی تیمش برابر این تیم بود. صادقی در کنار اکبر صادقی، سروش رفیقی، روح الله باقری و یونس شاکری، موقعیت های زیادی را بر روی دروازه حریف ایجاد کردند که سعید صادقی یکی از آن ها را به گل تبدیل کرده و باعث شش امتیازی شدن تیمش در جدول رده بندی شد.

هافبک: علی شجاعی (نساجی مازندران)

در بازی سراسر حمله نساجی، علی شجاعی یکی از مهم ترین عوامل حرکت رو به جلوی تیم مازندرانی بود. او که با یک ضربه بی نقص گل سوم تیمش را نیز به ثمر رساند، در خط هافبک قائم شهری ها یکی از بهترین بازی های هفته را ارائه داد.

هافبک: سعید واسعی (پیکان)

زدن یک گل زیبا برای تیمش و البته گرفتن یک پنالتی از دو پنالتی پیکان، سعید واسعی را برای حضور در تیم منتخب هفته تضمین می کند. علیرغم شکست تیمش، او عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و یکی از بازیکنان خوب هفته دوم لیگ برتر بود.

مهاجم: علی اصغر عاشوری (نساجی مازندران)

دیگر بازیکن خوب شمالی ها در برابر پیکان، علی اصغر عاشوری بود که برای این تیم یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل نیز داد. زوج او و علی شجاعی، بیشتر حملات نساجی را در برابر پیکان پی ریزی می کردند تا این تیم بتوانند به ۴ گل برابر حریف برسند و اولین پیروزی فصلشان را به دست آورند.

مهاجم: یونس شاکری (شهر خودرو)

یونس شاکری در برابر شاهین بوشهر گل نزد، اما یکی از بهترین بازیکنان تیم گل‌محمدی بود. او برای مشهدی ها در مسیر ساختن موقعیت و رسیدن به گل ها بیشترین تلاش را کرد و بازی خوبی به نمایش گذاشت تا در هفته ای که مهاجمان لیگ برتر عملکرد خوبی نداشتند، بهترین مهاجم لیگ برتر باشد.

کد خبر 387816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.