حمایت شهرداری تبریز از ایده‌های مرتبط با حفاظت از بافت تاریخی

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز از تمام ایده ها و طرح هایی که به حفظ بافت تاریخی و فرهنگی شهر کمک کند حمایت می کند.

به گزارش ایمنا، محمدحسین اسحقی با بیان اینکه نه می‌شود با مدرنیته جنگید و نه می‌شود تاریخ را از بین برد، اظهار کرد: وظیفه مدیران و مسئولان شهری این است که بین مدرنیته و سنت پیوند و آشتی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در محافل آکادمیک برای حفاظت از آثار تاریخی پیشرفت‌های تئوریک عظیمی رخ داده است، افزود: برای حفاظت از آثار تاریخی به دلایل مختلف اقلیمی، اجتماعی و ... نمی‌توان نقطه پایان تعیین کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اجلاس اوراسیا را فرصتی تکرار نشدنی برای انتقال تجارب بین کشورهای شرکت‌کننده خواند و گفت: شهرداری تبریز آمادگی دارد از برگزاری چنین نشست‌ها و اجلاس‌هایی در راستای کمک به شهرداری برای توسعه شهر حمایت کند.

اسحقی تصریح کرد: در همین راستا از تمام طرح‌ها و ایده‌هایی که به حفاظت و حراست از بافت تاریخی، همراه با توسعه شهر به شهرداری کمک می‌کند، حمایت کنیم.

وی با تاکید بر وظایف شهرداری به عنوان یک نهاد اجرایی، اضافه کرد: در این اجلاس از منظرهای متفاوت از کالبد گرفته تا مسائل اجتماعی موضوعات مشخصی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 387804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.