۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
تدوین سند توسعه محلات اراک

شهردار اراک گفت: باتوجه به وجود ۵۵ محله در شهر اراک، شهرداری در نظر دارد با مشارکت ساکنان برای هر محله یک سند توسعه‌ای تدوین کند که همه دغدغه‌های و مسایل ساکنان آن‌ها به عنوان سند توسعه محله در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدکریم شفیعی در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرداری‌های استان مرکزی، اظهار کرد: روابط عمومی پل ارتباطی مدیران شهری با مردم است و باید با اطلاع‌رسانی مؤثر برنامه‌ها و شفافیت، تقویت اعتماد مخاطبان را دنبال کند.

وی عنوان کرد: آمار و اطلاعات منتشر شده توسط روابط عمومی‌ها باید برگرفته از واقعیت، شفافیت و به دور از بزرگ‌نمایی باشد.

شهردار اراک افزود: روابط عمومی‌ها باید به فناوری نوین مجهز شوند و با بهره‌گیری هوشمندانه از این امکانات اثرپذیری بالاتری در اطلاع‌رسانی داشته و زمینه ارتباط دو سویه برای نظارت مردمی را گسترده‌تر کنند.

شفیعی با بیان اینکه ۴۵۰ خدمت در طول شبانه روز توسط شهرداری‌ها ارایه می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش مدیریت شهری اراک بر این است که بهترین خدمات به مردم ارایه شود، خدمات شهری شهرداری‌ها کانون مدیریت شهری است و خدمات این نهاد باید با ایجاد رضایتمندی بالا از سوی مردم تایید شود.

وی با بیان اینکه حذف سرعت گیرهای غیراستاندارد و نهضت آسفالت در شهر اراک از جمله خدماتی است که به شهروندان ارایه شده است، تصریح کرد: باید قبل از اجرای طرح‌های عمرانی در شهر از مردم ساکن آن منطقه نظرخواهی شود.

شهردار اراک اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه عیان به مدیران شهری اراک این فرصت را داده است تا شفافیت در انجام امور مربوط به مدیریت شهری و همچنین اعتمادسازی اجتماعی انجام شود، زیرا معتقدیم که هیچ نوع اطلاعات پنهانی نباید از مردم داشته باشیم و همه شهروندان باید به اطلاعات مدیریت شهری دسترسی داشته باشند.

شفیعی افزود: مبارزه با فساد، کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و تسریع در انجام امور از اهداف مهم طراحی این سامانه است.

وی گفت: باتوجه به وجود ۵۵ محله در شهر اراک، شهرداری در نظر دارد با مشارکت ساکنان برای هر محله یک سند توسعه‌ای تدوین کند که همه دغدغه‌های و مسایل ساکنان آن‌ها به عنوان سند توسعه محله در نظر گرفته شود.

شهردار اراک ادامه داد: بودجه سال آینده شهرداری اراک در مقیاس محلات تهیه و تدوین می‌شود و مجری اجرای آن نیز شهرداری‌های مناطق می‌شوند.

کد خبر 387793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.