کاهش امیدواری کارشناسان به روند صعودی طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز درباره مسیر قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده نتایج جالبی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از کیتکو نیوز، نظرسنجی این هفته نشان می دهد که امیدواری کارشناسان اقتصادی درباره روند صعودی قیمت طلا رو به کاهش است.

بر اساس این گزارش نظرسنجی جدید در حالی انجام شده است که برای نخستین بار در ۵ هفته اخیر قیمت طلا با افت محسوسی طی هفته جاری روبرو شده است.

در نظرسنجی این هفته ۱۵ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که ۶ نفر معادل ۴۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۶ نفر دیگر نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش همراه خواهد بود و ۳ نفر معادل ۱۹ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین نیز ۱۲۰۳ نفر شرکت کردند که ۷۶۲ نفر معادل ۶۳ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. از سوی دیگر ۲۵۸ نفر معادل ۲۱ درصد اعلام کردند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود و ۱۸۳ نفر معادل ۱۵ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش ۰.۲۴ درصدی روبرو شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا تحت تاثیر افت احتمالی شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو خواهد شد.

گروهی از تحلیلگران بازار طلا نیز معتقدند که قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت با اصلاح روبرو شود ولی در بلند مدت روند قیمت صعودی خواهد بود.

به اعتقاد برخی تحلیلگران نیز بهبود اعتماد سرمایه گذاران نسبت به اقتصاد جهانی می تواند موجب کاهش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 387785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.