اصفهان دوستان به سرنوشت و آینده شهر حساس باشند

عضو هیئت علمی گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان و عضو فدراسیون جهانی آینده پژوهی گفت: معتقدیم همه افرادی که اصفهان را دوست دارند و مسئولتی در حوزه برنامه‌ریزی شهری دارند باید فکر کنند و حساس باشند که سرنوشت و هویت شهر در آینده چه خواهد شد.

محسن طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاید وقتی صحبت از آینده شهر به میان آید، بسیاری از کارشناسان تمایل داشته باشند درباره مسایل مهمی همچون روندهای حاکم بر آینده شهر، فناوری یا موضوع مهم شهر نشینی سخن بگویند، اما معتقدیم باید درباره هویت شهر سخن گفت.

وی افزود: بناهای تاریخی شهر و بزرگان اصفهان بخشی از هویت این شهر تاریخی بوده که به ارث رسیده است و البته آنچه درباره هویت باید گفت موضوع مربوط به «هویت مقصد» است، بدان معنا که غالب شهر اصفهان و افرادی که اصفهان را دوست دارند، چه تصویری از آینده شهر اصفهان دارند.

عضو فدراسیون جهانی آینده پژوهی تاکید کرد: وقتی درباره اصفهان صحبت می‌کنیم باید بدانیم چه میزان از مباحث مطرح شده مربوط به آینده شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: منظور از هویت مقصد این است که چه اندازه افرادی که اصفهان را دوست دارند درباره آینده این شهر حساس هستند و سرنوشت خود را با سرنوشت این شهر گره زده‌اند.

طاهری اظهار کرد: معتقدیم همه افرادی که اصفهان را دوست دارند و مسئولتی در حوزه برنامه‌ریزی شهری دارند باید فکر کنند که سرنوشت و هویت شهر در آینده چه خواهد شد.

وی گفت: باید افتخار کنیم که در اصفهان  میراث‌دار فرهنگ و هویتی غنی هستیم، اما باید به این فکر کنیم که می‌خواهیم چه چیزی را  برای آیندگان به ارث بگذاریم.

کد خبر 387781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.