۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
مزایای مصرف روزانه انگور چیست؟

مصرف روزانه انگور نقش مهمی در پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها، بهبود سلامت چشم، کاهش روند پیر شدن، کاهش التهاب و افزایش حافظه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انگور یکی از بهترین و مغذی‌ترین میوه‌ها است. این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C ،K ،B6، تیامین، ریبوفلاوین، پتاسیم و منگنز است. همچنین با مصرف روزانه یک فنجان انگور، شما حدود ۱.۱ گرم پروتئین و ۱.۴ گرم فیبر وارد بدن خود می‌کنید. بنابراین مصرف این میوه  جادویی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری قلبی دارد. در ادامه به بررسی بعضی فواید مصرف روزانه انگور می‌پردازیم:

پیشگیری از بروز بیماری‌ها

رادیکال‌های آزاد بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو شده و در نهایت زمینه بروز بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت را فراهم می‌کند. انگور حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کند؛ انگور قرمز بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دارد. مصرف این میوه شگفت‌انگیز به تنظیم قند خون، کمک بسیاری کرده و خطر ابتلا به دیابت و سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بهبود سلامت چشم

ترکیبات مفید و مغذی موجود در انگور از چشم‌ها در برابر بیماری‌های پیش‌رونده شایع چشمی محافظت می‌کند. ترکیب "رسوراترول" موجود در انگور قرمز نیز خطر ابتلا به آب سیاه، آب مروارید و دیابت چشم را کاهش می‌دهد. دو نوع آنتی‌اکسیدان انگور به نام‌های "لوتئین" و "زیگرانتین" اثر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و مانع آسیب به شبکیه چشم می‌شود. بنابراین از چشم‌ها به خصوص در برابر نور آبی رنگ که از تلفن همراه منتشر می‌شود محفاظت می‌کند.

کاهش روند پیر شدن

ویتامین C موجود در انگور نقش مهمی در تولید کلاژن بر عهده دارد، این ماده باعث می‌شود که چین و چروک پوست از بین برود و لطافت خاصی به آن می‌بخشد. همچنین انگور از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. رسوراترول این میوه که یک آنتی اکسیدان فیتوآلکسین است نیز روند پیری را کند کرده و ژنی به نام "SIRT1" را در بدن انسان فعال می‌کند که باعث افزایش طول عمر می‌شود.

کاهش التهاب

التهاب مزمن نشانه بیماری‌هایی مانند آرتروز است. در بعضی شرایط، تورم یک پاسخ ایمنی مهم است که ممکن است مزمن شود، به سلول‌های بدن آسیب وارد کند و باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، امراض قلبی و دیگر اختلالات خود ایمنی شود. بعضی مطالعات نشان داده است مصرف روزانه انگور، باعث افزایش سطح ترکیبات ضد التهاب در جریان خون افراد می‌شود و در نتیجه التهاب را کاهش می‌دهد. به گفته محققان خوردن انگور، باعث تسکین درد ناشی از آرتروز  می‌شود و انعطاف پذیری مفاصل را بهبود می‌بخشد.

بهبود حافظه

زوال عقل و اختلالات ذهنی با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد؛ بررسی‌های اخیر محققان نشان داده است ترکیبات موجود در انگور باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش دقت و توجه افراد می‌شود. خوردن روزانه انگور و همچنین آب این میوه جادویی به کاهش خستگی فکری و ذهنی افراد، کمک شایانی می‌کند و برای سلامت مغز و پیشگیری از بروز اختلالات مغزی مانند بیماری پارکینسون بسیار مفید است.

کد خبر 387774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.