با هوای نفس غلط نمی‌توان تمدن سازی کرد

بویین میاندشت- امام جمعه بویین میاندشت گفت: خودسازی باعث می‌شود که فرد به جامعه پردازی و تمدن سازی بپردازد، خودسازی در چهل ساله انقلاب یک معنا داشت و در گام دوم انقلاب معنای دیگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بوین میاندشت، حجت الاسلام حسن اسکندی ظهر امروز درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بویین میاندشت با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: مسؤولیت‌ها را با معنویت به انجام باید برسانیم، بشریت نه فقط برآورده کردن نیازهای جامعه اسلامی بلکه نگاه تمامی عالم به ملت ایران است.

وی با بیان اینکه خودسازی فردی باعث می‌شود که فرد به جامعه پردازی و تمدن سازی بپردازد، گفت: خودسازی در چهل ساله انقلاب یک معنا داشت و در گام دوم انقلاب معنای دیگری دارد، هوای نفس به درد تمدن سازی نمی‌خورد.

امام جمعه بویین میاندشت گفت: در گام دوم انقلاب خودسازی اقتصادی و فرهنگی باید معنا داشته باشد و برای تمام آحاد مردم جامعه لحاظ شود نباید منحصر به شخص خاص باشد.

وی با بیان اینکه خودسازی‌ها باید در تمام زمینه‌ها لحاظ شود خودسازی در گام دوم انقلاب به دروغ گفتن و سروقت نماز خواندن نیست باید توقعی که از شیعیان زمان دارند دنبال شود ونباید اسیر یک سری آداب و رسوم غلط شویم، اظهار کرد: سیستم بانکداری‌ باید اصلاح شود تا کشورهای اروپایی نیز کشور ما را الگو قرار دهند.

اسکندری تصریح کرد: به گفته آیت الله جوادی آملی سیستم بانکداری ایراد دارد چرا که کرامت انسانی را زیر سوال برده است و نتیجه آن همین فساد اقتصادی که جامعه را دربرگرفته است.

وی با بیان اینکه آنچه که در موارد اقتصادی به دنبال آن هستیم تمدن سازی و خودسازی است اگر می‌خواهیم حرکت کنیم باید با فساد اقتصادی مبارزه شود تا تمدن را به سایر کشورها صادر کنیم، البته باید به شکلی دنبال و حرکت شود که سیستم اداری به شکل چهل سال گذشته اداره نشود.

امام جمعه بویین میاندشت تصریح کرد: تفکر شهیدان رجایی و باهنر الهی و حرکت آن‌ها انقلابی بود و باید الگوی دولتمردان قرار گیرد یکی از ویژه‌گی‌های بارز شهیدرجایی جوانگرایی در سیستم اداری بود و باید در سیتم اداری کشور ما این موضوع مهم لحاظ شود.

وی گقت: جوانان با غرور و شور و نشاط وارد دانش هسته‌ای می‌شوند و دشمن به خاطر همین حرکت‌های با شوق جوانان است که به فکر نابودی سایت هسته‌ای ایران هستند، آینده از آن ایران اسلامی است یعنی تمام کشورها استعدادهای علمی و اقتصادی و دانش هسته‌ای را الگو قرار خواهند داد.

کد خبر 387744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.