ائمه جمعه از ورود به بازی‌های سیاسی پرهیز کنند

نطنز- معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ورود ائمه جمعه به بازی‌های سیاسی، حواشی و وصل شدن به کانون‌های قدرت و ثروت آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام عباس رضوانی نسب ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه جدید نطنز اظهار کرد: حضور  هفتگی مردم در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، نشانه حمایت از جریان های اصیل اسلام و انقلاب اسلامی است.

معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بار مسئولیت امام جمعه در هر شهر و شهرستان برای بصیرت افزایی نسیبت به دیگران بیشتر است.

حجت الاسلام رضوانی نسب گفت: به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور داریم که آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در آنجا برپا می شود.

رضوانی نسب بر لزوم پرهیز از ورود به بازی های سیاسی ، حواشی و فرعیات و وصل شدن به کانون های قدرت وثروت از سوی امام جمعه که آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت،تاکید کرد.

وی اظهار کرد: نمازجمعه را نماز عبادی و سیاسی می دانیم که کارکردهای مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و از بعد فرهنگی و اخلاقی می توان دعوت مردم به دینداری و تقویت معنویت در نمازجمعه و از نظر سیاسی تببین خط مشی های نظام اسلامی، دفاع از سیاست های نظام اسلامی، تشویق مردم به مشارکت های سیاسی، دفاع از کشور، نظارت بر عملکرد مسئولین همراه با نقد منصفانه در تریبون نماز جمعه، دعوت مردم به حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات را نام برد.

رضوانی نسب افزود: افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی، افزایش انسجام اجتماعی و آگاهی های مردم، ایجاد فضای دوستی و دعوت آنها به حفظ نظم عمومی، امیدافرینی در بین مردم و جوانان  از کارکردهای نمازجمعه است.

وی گفت: حجت الاسلام امینی امام جمعه سابق نطنز در مدت  پنج سال فعالیت خود در این نهاد خدمات ارزشمندی را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی انجام داد که جا دارد از خدمات وی تقدیر شود.

در پایان مراسم معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حکم حجت الاسلام محمد یعقوبی را به عنوان امام جمعه جدید نطنز به مدت سه سال قرائت کرد.

کد خبر 387736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.