افتتاح بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه در استان

استاندار اصفهان گفت: آمریکایی ها و جان بولتون به دنبال فروپاشی نظام از داخل بودند و به همین دلیل تحریم هایی را وضع کردند؛ اما به لطف خدا، انسجام بین ملت، دولت، نظام و راهبردهای رهبری تحریم ها کنترل و باعث ثبات اقتصادی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی ظهر امروز _جمعه ۸ شهریورماه_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: در ایران آحاد مردم تشکیل دهنده نظام، دولت و حکومت هستتد و به همین مناسبت هفته دولت را به همه مردم تبریک عرض می کنم. شهیدان رجایی و باهنر اسوه و الگو خدمت گزاری و احترام به مردم در تمامی ابعاد بودند و باید در مسر آن ها حرکت کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر امروز از عملکرد دولت تدبیر و امید سخن می گویم به معنی نفی زحمات و خدمات دولت های دیگر نیست. معتقدم که از ابتدای جمهوری اسلامی همه دولت ها در راستای خدمت رسانی به مردم تشکیل شدند. مردم سرمایه های اصلی نظام هستند، دولت ها نیز این سرمایه را درک و برای مردم کار کرده اند.

وی با بیان اینکه "خود را طلب کار نظام و انقلاب نمی دانیم و تا زمانی که جان در بدن داریم در جهت توسعه به مردم ارایه خدمت خواهیم کرد"، ادامه داد: زمانی که دولت تدبیر و امید کابینه را از دولت قبلی تحویل گرفت شرایط خاصی در کشور حاکم بود. یکی از مهم ترین شرایط آن روز تحریم های بین المللی بود که از جانب تمام اجماع های جهانی همچون سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا جنایتکار بر ایران وارد بود.

رضایی افزود: در آن روزها اجماع شدید جهانی علیه کشور شکل گرفته بود و ایران اسلامی را علی رغم صلح طلبی به عنوان خطری برای امنیت جهانی می دیدند. در آن روزها پرونده هسته ای علیه ایران در جریان بود و رشد اقتصادی منفی شش درصد و تورم بالای ۴۰ درصد در کشور وجود داشت. بی ثباتی سیاسی در کشور موج می زد و اختلافات متعددی باعث احتمال بروز نا آرامی هایی در کشور بود.

استاندار اصفهان سپس دولت روحانی را به سه بخش تاریخی تقسیم کرد و با اشاره به دوره اول دولت که از سال ۹۲ تا دی ماه ۹۶ بود، تاکید کرد: در این زمان مذاکرات طولانی با دنیا داشتیم و نتیجه آن لغو تحریم های هسته ای و قطعنامه های سازمان ملل علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. ایران اسلامی تنها کشوری بود که حق غنی سازی خود را در سازمان ملل ثابت کرد و تنها کشوری بود که با مذاکره از ذیل ماده هفتم سازمان ملل خارج شد. در آن روزها طرح تحول نظام سلامت شکل گرفت و با خرید هواپیماهای جدید مردم آرامش را در سفر تجربه کردند. در همان روزها رشد اقتصادی منفی شش درصد به ۷.۴ درصد رسید. تورم نیز به هشت درصد کاهش داشت. تولید پارس جنوبی نیز دوبرابر شد.

وی بخش دوم تاریخ سیاسی دولت تدبیر و امید را از دی ماه ۱۳۹۶ تا امروز دانست و تصریح کرد: دستاوردهای چشمگیر دولت یازدهم هراس دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را بیشتر کرد. اجماع جهانی در کنار لابی گری های صهیونیست ها به راه افتاد تا ایران از راه توسعه باز ماند. متاسفانه برخی تندروهای داخلی نیز که بعضا ناآگاه بودند همراه آن ها شدند و باعث شد تا شخصی همچون ترامپ روی کار آید.  

رضایی افزود: در نهایت خروج آمریکا از برجام باعث فشارهای حداکثری به ایران شد، در اینجا نیز شخص خبیثی همچون جان بولتون وارد کابینه ترامپ شد، بولتونی که از ابتدا سعی در آسیب به جمهوری اسلامی داشت. در این بین خیانت مجاهدان خلق را نیز نباید نادیده گرفت.

وی درباره جان بولتون و آمریکایی ها تاکید کرد: آمریکایی ها و بولتن به دنبال فروپاشی نظام از داخل بودند و به همین دلیل تحریم هایی وضع کردند. به لطف خدا، انسجام بین ملت و دولت و نظام و راهبردهای رهبری تحریم ها کنترل و باعث ثبات اقتصادی شد. کنترل امروز بازار ارز نتیجه انجام فرمایشات رهبری و تدابیر دولت تدبیر و امید است. دیپلماسی فعال دولت، آمریکا را به انزوا رسانده است.

رضایی تاکید کرد:  از پرتو همین مسائل است که در هفته دولت در اصفهان شاهد افتتاح پروژه های زیادی بودیم؛ امسال هزار و ۷۳۴ پروژه افتتاح شد و این تعداد ۴۰۰ عدد بیشتر از پروژه های پارسال بود. سرمایه گذاری های متعدد یعنی امید در جامعه، یعنی مردم نشاط دارند و از تحریم ها و تهدیدهای دشمن نترسیدند.

استاندار اصفهان در پایان وظیفه امروز تا دوسال آینده را زنده نگه داشتن امید، حفظ ثبات، ادامه دیپلماسی و تلاش بیشتر برای رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش در جهت رونق تولید دانست.

کد خبر 387731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.