از ایده های خلاقانه جوانان استقبال می کنیم

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اعتماد به جوانان می تواند راهگشای مشکلات پیچیده باشد، گفت: از ایده های نو و خلاقانه جوانان در مدیریت ارزان تر و شادتر شهر استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی  شامگاه پنج شنبه در مراسم "وضعیت دیگر" که به بهانه روز جهانی  جوان در هنرستان هنرهای زیبا برگزار شد، اظهار کرد: تابستان امسال هر روز با برگزاری برنامه های مختلف تلاش کردیم تا شور و نشاط اجتماعی را در شهر تقویت کنیم.

وی افزود: در عید غدیر بیش از ٢٠٠ برنامه در نقاط مختلف شهر با هدف ایجاد فضایی شاد برای شهروندان برگزار شد. همچنین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز نه تنها توانست فیلم ها را در سینماها در معرض نمایش قرار دهد، بلکه با سینمای سیار  همه شهروندان را به ویژه در مناطق محروم شهر از این جشنواره بهره مند کرد.

وی افزود: امسال جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به اصفهان خلاصه نشد و فیلم های آن با شعار "رویای کودکان سیل زده را بسازیم" در ١٤٣ نقطه کشور به نمایش در آمد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این دوره شورای شهر و مدیریت شهری با نگاهی علمی و دقیق و با حضور عملی و جدی جوانان باعث رشد و شکوفایی شهر در عرصه های مختلف شدند.

وی افزود: امروز اصفهان شاهد حضور اشخاص مختلف از اقصا نقاط جهان با هدف دیپلماسی فرهنگی است. همانطوری که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان میزبان ٢٧ نماینده از کشورهای مختلف بود و قراردادهایی در عرصه های سینمایی و فیلم سازی با کشور های روسیه و کره جنوبی منعقد شد.

نوروزی خاطر نشان کرد: در دوسال گذشته با تقویت دیپلماسی شهری شاهد تقاضای شهرها برای خواهر خواندگی با اصفهان هستیم و این ظرفیت ها فرصتی است که میتواند با همت جوانان، شهر را در جایگاه واقعی خود قرار دهد. در طی دوسال گذشته جوانان با حضور در عرصه های مدیریتی و تلاش در فضاهای مجازی و ارسال پیام های نقد محور، مدیریت شهری را یاری کردند تا در مسیر صحیح گام بردارد. 

شهردار اصفهان تاکید کرد: از جوانان انتظار می رود که با حضور جدی در صحنه های مختلف و با اعلام نظر و ارسال برنامه های خود به گونه ای عمل کنند که شاهد شکوفایی و پیشرفت شهری باشیم که استحقاق گسترش و توسعه دارد.

وی ادامه داد: اگر در این کشور توجه خاصی به توسعه پایدار شود و جوانان را به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه قرار دهند یقینا این سرمایه عظیم می تواند در راستای رفع مشکلات پیچیده راهگشا باشد؛ جوانانی که می توانند با تلاش و زحمت خود دانش بیاموزند و توانمند شوند قطعا می توانند بر مشکلات غلبه کنند و در کنار مدیران با تجربه فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در دوره فعلی مدیرتی شهری اصفهان به شورای شهر قول دادیم در  ٤ سال ١٠٠ مدیر جوان تربیت کنیم و با وجود موانع قانونی و عدم امکان جذب جوانان به عنوان کارکنان رسمی شهرداری، امروز بسیاری از مدیران شهرداری از جوانان انتخاب شدند و در بسیاری از شرکت ها و سازمان های وابسته به این نهاد حضور پیدا کردند و این یعنی توجه به جوانان و پرهیز از شعارهایی که می تواند از نام جوانان سوء استفاده کند.

نوروزی گفت: از جوانانی که بتوانند با ارائه طرح ها و ایده های خود، ما را در مدیریت شهری با کیفیت بهتر، ارزان تر و شادتر یاری کنند استقبال می کنیم زیرا مدیریت شهری به جوانانی نیازمند است که درک درستی از مسائل و مشکلات جامعه داشته باشند و به ارائه راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات موجود در  شهر بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره مدیریت شهری  مانعی برای فعالیت جوانان هایی که اصفهان را دوست دارند، وجود ندارد.

کد خبر 387692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.