خیز روستاهای باغبهادران برای جهانی‌ شدن

سرپرست فرمانداری لنجان گفت: روستاهای بخش باغبهادران به داشتن طبیعت بکر و محصولات باغی مشهور است و با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان برای برندسازی و معرفی این روستاها اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های بخش باغبهادران با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار فراوانی در روستاهای این بخش انجام گرفته است که در مقایسه با رژیم طاغوت قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۳۸ طرح عمرانی ،خدماتی و فرهنگی با بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان لنجان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه مسئولان موظف هستند با ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستاها انگیزه مردم به سکونت در روستاها را تقویت کنند، افزود: امروز پروژه‌های منتخبی چون فلکه ورودی روستای مورکان_رحمت‌آباد_همام با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیون تومان، بهسازی ورودی روستای چم‌نور با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیون تومان و پارک روستای چم‌طاق با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
سرپرست فرمانداری لنجان با بیان اینکه ۹۵ درصد از روستاهای این شهرستان در باغبهادران واقع شده‌ است، تصریح کرد: کلنگ احداث ساختمان دهیاری روستای چم‌علیشاه با اعتباری بیش از ۱۷۳ میلیون تومان و ساختمان دهیاری روستای رکن‌آباد با اعتباری بالغ بر ۳۰۷ میلیون تومان به زمین خورد تا دهیارن بتوانند در مکانی درخور شان ساکنان این روستاها به آنان خدمات ارایه کنند.
صالحی با بیان اینکه توسعه متوازن روستایی می‌تواند به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی کمک کند، ادامه داد: روستاهای بخش باغبهادران از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در این روستاها می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه موجود را در مسیر تولید و افزایش بهره‌وری قرار داده و شکوفایی اقتصاد روستایی را رقم بزند.
وی با اشاره به قدمت کهن پرورش درخت گردو و بادام در روستاهای بخش باغبهادران، اضافه کرد: روستاهای بخش باغبهادران دارای ظرفیت عظیمی چون طبیعت بکر و دست نخورده، و باغاتی است که می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.
وی با بیان اینکه امروز روستاهای بخش باغبهادران پویا و زنده هستند و با تقویت زیرساخت های لازم می توان برای جهانی شدن برند روستاهای بخش باغبهادران خیز برداشت، عنوان کرد: به دلیل مرغوبیت گردو و بادام روستاهای بخش باغبهادران مشتریان متعددی نه تنها از داخل استان، بلکه از نقاط مختلف کشور تمایل به خرید این محصول از کشاورزان را دارند و این مهم باعث شده نام روستاهای این بخش بر سر زبان ها جاری  باشد، از این رو حرکت در مسیر برندسازی این محصول بسیار لازم و ضروری به شمار می آید.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: چنانچه اقدامات لازم در خصوص تقویت گردگشری و برندسازی محصولات روستاهای بخش باغبهادران به صورت کارشناسی انجام گیرد قطعا آهنگ رشد روستاها سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و کاهش مهاجرت از روستاها نیز رقم خواهد خورد.
کد خبر 387688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.