توسعه کاشت محصولات گلخانه‌ای در لنجان

سرپرست فرمانداری لنجان از افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در آیین کلنگ زنی طرح احداث گلخانه در روستای مبارک آباد توسعه کشت گلخانه ای را یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و استانداری اصفهان دانست و اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم، بحران آب، فرسایش خاک و... حرکت به سمت فراهم کردن شرایط برای تولید محصولات گلخانه‌ای از اهمیت دوچندانی برخودار است و تحقق این مهم کارآفرینی و افزایش کیفی محصولات را رقم خواهد زد.
وی زنجیره تولید محصولات گلخانه ای را یکی از ضرورت های توسعه بخش کشاورزی در شهرستان لنجان دانست و افزود: در تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای نه تنها عوامل خسارت‌زا و قهری همچون سرمازدگی، سیل، وزش بادهای شدید و غیره قابل کنترل و مدیریت بوده بلکه می‌توان در افزایش بهره‌وری محصولات نیز موفق عمل کرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه در راستای تشویق سرمایه گذاران به سمت توسعه کشت گلخانه ای تسهیلات لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این بخش با مشارکت دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها اعطا خواهد شد، تصریح کرد: طراحی گلخانه سبزی و  صیفی در روستای مبارک آباد در زمینی به مساحت ۹.۶ هکتار، با سطح گلخانه ۷.۷ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد که ۸۰ درصد آن تسهیلات بانکی است.
وی با بیان اینکه کشاورزان در استقلال و امنیت غذایی کشور سهم بسزایی داشته و حمایت و پشتیبانی از آنان یک ضرورت به شمار می اید، ادامه داد: براساس گزارشات ارایه شده تولید سالیانه این پروژه هزار و ۹۸۰ تن محصولات صیفی بوده و با اجرای این طرح ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار خواهد شد.
صالحی با بیان اینکه برای برون رفت از بحران های اقتصادی باید به بخش کشاورزی توجه ویژه ای داشت و آن را از ارکان اصلی توسعه اقتصادی دانست، اضافه کرد: امروز بستر صادرات فلفل رنگی به دیگر کشورها همچون روسیه فراهم بوده به گونه ای که تاجران این محصول را پیش خرید می کنند از این رو تولید این محصول در روستای مبارک آباد می تواند ثمرات بسیاری را به همراه داشته باشد.
کد خبر 387678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.