تخصیص بیش ۷ هزار میلیون ریال به پروژه‌های آبخیزداری در لنجان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنجان گفت: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر هفت هزار و ۹۲۰ میلیون توسعه ریال از اعتبارات صندوق ملی به اجرای پروژه های اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، روح الله کاظمی در آیین افتتاح پروژه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری در وضعیت حاکم بر منابع آب، اظهار کرد: اجرای پروژه های آبخیزداری تاثیربسزایی در تغذیه سفره های آب زیرزمینی داشته و نقش موثری در شیوه مدیریت آب وخاک ایفا می کند.
وی افزود: در طرح های آبخیز داری با ایجاد بندهای سنگی، ملاتی، بتنی، خاکی و بیولوژیک همچون بذرکاری، کپه کاری، احیای جنگل با کاشت نهال‌های مناسب گام های موثری در حوزه حفاظت از منابع آب و خاک برداشته می شود از این رو اجرای اینگونه طرح ها همواره در دستور کار اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان قرار دارد.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر هفت هزار و ۹۲۰ میلیون توسعه ریال از اعتبارات صندوق ملی به اجرای پروژه های اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته همزمان با هفته دولت شاهد بهره برداری از بند خاکی حوزه حاج الوان با اعتبار شش هزار میلیون ریال ،پروژه جنگل کاری با اعتبار یک هزار و ۵۸۰ میلیون ریال ، پروژه کمربند حفاظتی با اعتبار ۲۲۰ میلیون ریال و پروژه کاداستر اراضی ملی با اعتبار ۱۲۰میلیون ریال بودیم.
کاظمی با بیان اینکه در سال جاری نیز حدود سی میلیارد ریال جهت اجرای پروژه های آبخیزداری به اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان اختصاص یافته است، گفت:با اجرای پروژه های آبخیزداری می توان بسیاری از مشکلات مهم همچون جلوگیری از فرسایش و از دست دادن خاک حاصل خیز که از طرق مختلف طعمه سیل و یا فرسایش بادی می شود جلوگیری کرد برهمین اساس در اجرای برنامه‌های آبخیزداری امسال در تلاش هستیم با جامع نگری همراه با اجرای عملیات مکانیکی و سازه ای مباحث مربوط به آموزش و ترویج را نیز به مرحله اجرا برسانیم.
کد خبر 387677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.