"مَپسا" در اصفهان اجرا می شود

همزمان با هفته دولت از "سامانه پایش و مدیریت زیست محیطی آلاینده ها" و طرح "مدیریت و پایش سیستمی آلاینده ها (مپسا)" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  در دومین نشست مدیران و کارشناسان HSE واحدهای تولیدی استان اصفهان که روز چهارشنبه ششم شهریور ماه برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: دست تک تک صنعت گران را به گرمی می فشاریم، فعالیت واحدهای صنعتی به این معنا نیست که صنایع همیشه آلاینده هستند.  

وی افزود: اگر صنعت آلودگی دارد در کنار آن تلاش شبانه روزی صنعتگران برای ایجاد اشتغال و توسعه است و ما صنعتگران را جزء خانوده محیط زیست می دانیم.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: فعالیت صنایع تنها دلیل از بین رفتن محیط زیست نیست، به همت برخی مدیران صنعتگر، صنایع خوبی داریم  و نگرانی ها را با این اقدامات سبز به سمت سلامتی خواهیم برد.  

حشمتی گفت: اگر امروز استان اصفهان پایلوت اجرای طرح مپسا است و موضوع سامانه پایش قرار دارد به دلیل ایجاد گروه مدیران و کارشناسان HSE"" واحدهای تولیدی به همت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان است؛ وقتی دکتر تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از تشکیل این گروه در اصفهان مطلع شد، استان اصفهان را به عنوان پایلوت این طرح در کشور انتخاب کرد.  

گفتنی است، در پایان این نشست به مناسبت هفته دولت از سامانه "پایش و مدیریت زیست محیطی آلایندها" و طرح "مدیریت و پایش سیستمی آلاینده ها (مپسا) " در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان رونمایی شد.  

در این مراسم که با حضورعلی مریدی مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، مدیران واحدهای صنعتی استان اصفهان در خصوص چگونگی پیوستن به طرح مپسا و سامانه پایش و مدیریت زیست محیطی گفت و گو کردند.   

کد خبر 387657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.