معماری و مصالح بومی موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: در گذشته تنها با یک درصد مصرف انرژی امروز، شهروندان زندگی می‌کردند و مشکلی هم نداشتند.

به گزارش ایمنا، محمدحسین اسحقی در جلسه کارگاهی «مدیریت انرژی در شهر» اجلاس اوراسیا با بیان اینکه در ۱۰۰ سال اخیر مصرف انرژی بسیار مورد اهمیت بوده است، اظهار کرد: در دهه‌های اخیر تنها با یک درصد میزان مصرف انرژی امروز در شهر تبریز، مردم زندگی می‌کردند و مشکلی هم وجود نداشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به اینکه بسیاری از تنش‌های موجود در منطقه به دلیل انرژی و دستیابی به منابع انرژی است، گفت: موضوع آب بیشترین تنش را به خود اختصاص می‌دهد و نشانگر آن است که باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به معماری سنتی تبریز تصریح کرد: دمای تبریز در تابستان ۴۰ درجه بالای صفر و در زمستان تا ۲۰ درجه زیر صفر در نوسان است و این اختلاف دمای ۶۰ درجه‌ای شهر تبریز را از نظر آب و هوایی به یک شهر ویژه تبدیل کرده است.

اسحقی اضافه کرد: استفاده از مصالح بومی در گذشته در مدیریت مصرف انرژی بسیار موثر بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر اینکه گسترش ارتباطات در سال‌های اخیر باعث شده همه در خصوص مسائل محیط زیستی دغدغه‌مند باشند، گفت: امروز شاهد هستیم تمام جهان نگران آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون هستند که بسیار ارزشمند است؛ امیدوارم روزی برسد که بدون ایجاد خسارت به محیط زیست، انرژی مردم جهان تامین شود.

کد خبر 387655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.