حمایت نباشد، ورزشکاری در کشتی ماندگار نیست

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: وقتی از یک ورزشکار حمایت های لازم صورت نمی‌گیرد به صورت خودجوش از این رشته خواهد رفت. باید سعی کنیم حمایت های لازم را به عمل بیاوریم تا ورزشکاران ماندگار شوند.

مصطفی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسابقات خردسالان و نونهالان را برگزار کردیم و مسابقات کشتی آزاد ششم شهریور ماه وزن‌کشی و شروع شد.

وی ادامه داد: تقویم ورزشی فدراسیون را نداشتیم زیرا رئیس فدراسیون مشخص نبود و نعمتی سرپرست فدراسیون گفت که هر زمان رئیس فدراسیون اعلام شد باید برنامه هایش را اعلام و اجرا کند و سپس تقویم به هیئت ها داده شود که این کار صورت گرفت.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان افزود: مسابقات بزرگسالان استان را در دو رشته آزاد و فرنگی در مهر ماه برگزار و پس از آن در آذر ماه مسابقات نوجوانان را پیش رو داریم.

میرزایی اضافه کرد: سال گذشته تیم اصفهان توانست ۸۴ مدال کشوری و بین المللی کسب کند، زمانی می توانیم بگوییم کشتی ما خوب است که قهرمانی آسیا و جهان داشته باشیم. برای رسید به این جایگاه باید برنامه‌ریزی، استعدادیابی و حمایت لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: زمانی در المپیک سه سهمیه داشتیم، اما بنا به دلایلی به این رشته ورزشی اهمیت ندادند که باعث افت کشتی اصفهان شد. امیدوارم روزی به جایگاه اصلی خود برسیم.

رئیس هیئت کشتی اصفهان در خصوص  برنامه های استعداد یابی هیئت گفت: استعدادیابی‌های ما به اتمام رسیده است، گروه استعدادیابی ما در تمام شهرستان ها به مدارس اعزام شدند و در بین افراد حاضر در مدرسه استعدادیابی کردند.

میرزایی تصریح کرد: امسال هیئت کشتی، هیئت نمونه استان از لحاظ بیشترین تعداد کشتی گیر بیمه شده در کل ایران معرفی شد.

وی اضافه کرد: کشتی ریشه قوی در استان اصفهان دارد و ورزش ملی است، مردم از این رشته خوب استقبال می‌کنند. باید قدرت این را داشته باشیم که کسانی که وارد این رشته می‌شوند را جذب و مورد حمایت قرار بدهیم تا در کشتی ماندگار شوند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: در رده های پایه تعداد ورزشکاران زیاد است و هرچه رده سنی آن ها بالا تر می رود، تعداد آن ها کم می شود، دلیل این موضوع حمایت نشدن ورزشکاران قهرمان از لحاظ مالی و معنوی است.

میرزایی ادامه داد: وقتی از یک ورزشکار حمایت های لازم صورت نگیرد به صورت خودجوش از این رشته خواهد رفت باید سعی کنیم حمایت های لازم را به عمل بیاوریم تا ورزشکاران ماندگار شوند.

کد خبر 387654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.