۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
تاراج اکسیژن در مرزن آباد

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: چندین کوه حدفاصل نکا تا بهشهر در دو دهه گذشته ناپدید شدند و هم‌اکنون طمع شبانه‌روزی برای ناپدید کردن چند کوه دیگر در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صاحب شریفی با اشتراک گذاشتن فیلمی با موضوع تخریب محیط زیست مرزن آباد خطاب به رئیس سازمان سازمان محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امیدوارم آقای عیسی کلانتری در کنار صدور دستور ایجاد محدودیت برای محمد درویش ها اندکی هم به شغلی که بابت آن از کیسه این ملت حقوق می گیرد بپردازد.

وی افزود: به نام کارآفرینی و توسعه اما به کام معدن داران بی دردی که برخی از آنها چون "آقای ش" ساکن کانادا شدند و برخی چون "آقایت" در پی ساخت هتل ۵ ستاره؛ ثروتمند شدن حق همه انسان‌ها است اما از چه راهی؟ از خاک فروشی، سنگ فروشی، تاراج اکسیژن و آرامش و طبیعت و نابودی آب و گیاه و جانوران؟

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها همچنین با اشتراک گذاشتن فیلمی از ریخته شدن پساب گل و لای یک معدن در "لله بیجار" مرزن آباد در رودخانه، تصریح کرد: چاره حفظ ساحل، ایجاد صنعت بازیافت و تغییر الگوی ساخت هست نه از این گوشه طبیعت به گوشه دیگر رفتن.

وی در بخش دیگری از این نوشته نامه اهالی و شورای شهر به استانداری و نیز نامه شورای حفظ حقوق بیت‌المال درخصوص استرداد اراضی تحت برداشت را بدون هیچ اثری دانست.

شریفی همچنین نسبت به برداشت معادن کوهی حدفاصل نکا تا بهشهر در بالادست منطقه تاریخی گوهر تپه اعتراض کرد و ادامه داد: چندین کوه در این مکان در دو دهه گذشته ناپدید شدند و هم‌اکنون طمع شبانه‌روزی برای ناپدید کردن چند کوه دیگر در جریان است و نمای روشن آسیب‌های ویرانگر تفکر کاپیتالیستی از نوع رانتی نفتی بومی شده ما که در سه دهه اخیر بر مازندران بینوایمان روا داشته شده است .

وی از احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، حسینقلی قوانلو، مدیرکل صمت استان و حسینعلی ابراهیمی، مدیرکل محیط زیست استان خواست تا با کوه خواران و سوداگران و عوام فریبانی که کمر به نابودی اسپهبد خورشید، مرزن آباد و دریاچه ولشت بسته‌اند، مقابله کنند.

کد خبر 387653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.