بیمه‌ها "لقاح آزمایشگاهی" را تحت پوشش قرار نمی‌دهند

عضو هیئت رئیسه مرکز ناباروری اصفهان با بیان اینکه انجام لقاح آزمایشگاهی (IVF) تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و خدمات بهداشت و درمان نیست، گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای به این روش درمانی کمک باروری همانند عمل‌های زیبایی نگاه می‌کنند و به همین دلیل زیربار پوشش هزینه‌ آن نمی‌روند.

اسدالله کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت مرکز درمان ناباروری در اصفهان اظهار کرد: این مرکز بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم  افزایش جمعیت در کشور بودجه‌ای حمایتی را ویژه انجام لقاح آزمایشگاهی (IVF) با همکاری بیمارستان شهید بهشتی در نظر گرفته است که برای هر زوج برای نخستین بار بین ۱.۵ تا دو میلیون تومان است.

 وی در خصوص همکاری مرکز درمان ناباروری اصفهان با بیمه‌ها افزود: اعمال جراحی مانند جراحی‌های زنان یا درمان ناباروری مردان طرف قرارداد تأمین اجتماعی و خدمات درمانی هستند؛ برای بقیه افراد نیز پس از عمل جراحی و پرداخت هزینه فاکتور صادر می‌شود تا بتواند از تسهیلات بیمه‌ای استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مرکز ناباروری اصفهان با بیان اینکه انجام IVF در کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و خدمات بهداشت و درمان نیست، ادامه داد: شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای به به این روش درمانی کمک باروری همانند اعمال زیبایی نگاه می‌کنند و به همین دلیل زیربار پوشش هزینه‌ این عمل نمی‌روند.

وی در خصوص دلایل افزایش ناباروری در کشور گفت: وجود برخی مسائل مانند ازدواج دیرهنگام، بالا رفتن سن تمایل به بارداری، نا آگاهی و اطلاع‌رسانی ناصحیح  به زوج‌های نابارور موجب مراجعه جمعیت افزون‌تری به این مراکز می‌شود.

کلانتری در رابطه با وضعیت درمان ناباروری مرکز اصفهان گفت: آمارهایی که ماهیانه در این مرکز ثبت می‌شود نشان از عملکرد قابل قبول ما در مقایسه با مطرح‌ترین مراکز درمان ناباروری جهان دارد و مایه افتخار ماست که همواره در کنفرانس‌ها و همایش‌های دانشگاه‌های سراسر کشور و حتی خارج کشور حضور موثری داریم و در بین حدود ۷۰ مرکز IVF کشور بدون شک مرکز درمان ناباروی اصفهان در بین ۱۰ مرکز اول قرار دارد.

کد خبر 387626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.