ایجاد بهزیستی فرهنگی در شهر/اصفهان در مسیر امید با سرعت حرکت می‌کند

شهردار اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر می‌توانند با مصوبات و همدلی فضایی فراهم آورند که بهزیستی فرهنگی در شهر ایجاد و زیست‌پذیری در شهر تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه هفتم شهریورماه ۹۸ - در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر،  شهردار پاسخگو» اظهار کرد: برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی در تابستان و ایام غدیر در مناطق ۱۵ گانه فضای شهر را تغییر داد.

وی افزود: حضور گسترده شهروندان در برنامه‌های فرهنگی و جشن‌ها بیانگر رضایتمندی مردم از برگزاری این برنامه‌ها بود و شور و نشاط اجتماعی در شهر افزایش پیدا کرد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در شهر، جشنواره‌های متعددی در ایام مختلف سال برگزار می‌شود نمونه آن برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان و جشنواره «آدم و حوا» بود؛ البته امروز نیز در بازار مرکزی گل و گیاه همدانیان مراسم اختتامیه جشنواره «عیدتاعید» را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، تصریح کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد سینمایی ایران است که سی و دومین دوره آن به خوبی برگزار و اختتامیه آن نیز انجام شد.

نوروزی ادامه داد: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ثمرات خوبی برای شهر به همراه داشت، البته این جشنواره از دو سال گذشته در اصفهان دائمی شده است.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان محدود به یک هفته نباشد، بلکه به مناسبت‌ها و رویدادهای سینمایی تحت عنوان مدرسه جشنواره و برنامه‌هایی از این قبیل فضایی را در شهر برای کودکان فراهم کنیم تا همچنان حضور آنها در برنامه‌ها استمرار داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کودکان همواره باید در رویدادهای مختلف دیده شوند و حقوق آنها محترم شمرده شود، افزود: در طول برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شاهد بودیم که کودکان و نوجوانان به عنوان خبرنگار و عکاس، کسانی که نمایش دادند و یا در برنامه‌ها مشارکت داشتند، در عرصه حضور یافتند که جای بسی خرسندی است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان باید کارگزار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باشند، گفت: کودکان باید در متن جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نقش اصلی داشته باشند که البته این اتفاق در جشنواره سی و دوم محقق شد.

نوروزی ادامه داد: ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت بود، جذب سرمایه گذار برای ساخت فیلم در جشنواره تحقق پیدا کرد، وضعیتی که برای دیپلماسی شهری رخ داد و ایجاد روابط دیپلماتیک بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قراردادی با کشورهای روسیه و کره جنوبی برای ساخت فیلم امضا شد، افزود: مشارکت در چنین رویدادهای با اهمیتی برای شهر نویدبخش آینده‌ای روشن است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان توانسته شعار همدلی را در کل کشور عملیاتی کند زیرا برگزاری ۱۴۳ در کل کشور، حضور در ۴۳ شهر و مناطق سیل‌زده همچنین تحقق شعار «رویای کودکان سیل‌زده را می‌سازیم» اتفاقات مهمی بوده که رخ داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از هفته آینده به استقبال ایام محرم خواهد رفت، گفت: شهرداری اصفهان در تمام ایام و اعیاد و روزهای عزادای به ویژه ایام محرم فضای شهر را آماده می‌کند تا مردم بهتر عزاداری کنند.

نوروزی ادامه داد: توجه ویژه به زیباسازی شهر مورد توجه است بنابراین از چند روز آینده فضاسازی شهر را با موضوع محرم آغاز می‌کنیم و خدمات شهری و آتش نشانی برای ایمنی مکان‌ها و خیمه‌های عزاداری نقش خود را ایفا خواهد کرد؛ البته در این زمینه اداره ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری اصفهان نقش بسیار مهمی دارد.

افتتاح‌ها و فعالیت‌های عمرانی گسترده در شهر

وی گفت: در حوزه های عمرانی، شهرسازی، مالی و اقتصادی علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اصفهان در مسیر امید با سرعت حرکت می‌کند، از این رو شاهد افتتاح‌های مختلف و فعالیت‌های عمرانی گسترده در شهر هستیم.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر، افزود: امیدوارم زمینه‌ای برای بازدید مردم از پروژه حلقه حفاظتی شهر فراهم شود تا آنها مشاهده کنند چه تحول بزرگی در شرق اصفهان از سیتی سنتر تا کارخانه قند، از آنجا به جاده فرودگاه و در ادامه به سمت جاده فرزانگان در حال وقوع است.

وی تصریح کرد: کلنگ زنی‌های متعدد پروژه‌های عمرانی در شهر در حال انجام است، به عنوان مثال چند روز قبل برای بیستمین بار به منطقه کمتر برخوردار ۱۴ رفته و علاوه بر احداث یک خیابان، کلنگ احداث یک ایستگاه آتش نشانی را بر زمین زدیم.

نوروزی با اشاره به احداث خط دو متروی اصفهان، گفت: کسانی که علاقه دارند بدانند چه پروژه عظیمی در زیر زمین از دارک به سمت میدان امام علی(ع) در حال ساخت است، باید ببینند چه شهری زیر زمین با متد جدید در حال ساخت است.

وی گفت: شهروندان با استقبال از برنامه‌های شهرداری و حضور در جشن‌ها رضایتمندی خود را از شهرداری اعلام می‌کنند.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر با مصوبات و همدلی فضایی ایجاد کنند که بهزیستی فرهنگی در شهر ایجاد و زیست‌پذیری در شهر  تحقق پیدا کند.

احداث پارکینگ در میدان لاله

وی در پاسخ به گلایه یک شهروند از نبود پارکینگ در میدان لاله ابتدای خیابان پروین که علی‌رغم کاربری‌های زیادی در این منطقه همچون بازار گیاهان دارویی، اداره ثبت، مجتمع مطبوعاتی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره پست و ...، گفت: در این محل ادارات زیادی واقع شده که علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز قرار گرفته است.

نوروزی ادامه داد: شلوغی و تراکم جمعیت زیاد در این نقطه از شهر نارضایتی شهروندان را به همراه داشته زیرا خیابان‌های این محل با عرض شش متری تردد را برای شهروندان مشکل کرده که برای رفع این مشکلات باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

وی افزود: اقدامات اولیه برای کاهش مشکلات ترافیکی در این محل انجام شده، خیابان یکطرفه و جداکننده نصب شده، اما این اقدامات کافی نیست و باید راهکاری همچون احداث پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، مقرر شد زمینی در حوالی این محل با کاربری پارکینگ در نظر گرفته شود تا پارکینگ مورد نیاز برای این نقطه از شهر تامین شود.

وی تاکید کرد: زمانی بدون انجام کارشناسی درست، ادارات مختلف در یک نقطه پر تردد و متراکم شهری تجمیع شده که مشکلات زیادی را برای ساکنان آن محل ایجاد کرده و البته در حال حاضر باید مرتفع شود.

اصفهان به سوی تحقق شهر دوستدار سالمند

نوروزی در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان مبنی بر راه‌اندازی خط اتوبوس یا مینی‎بوس در طول ایام هفته در جاده الفت تا آکواریوم ناژوان، گفت: اصفهان شهر دوستدار کودک است، از این رو باید تمام ابزار و لوازم مورد نیاز برای زندگی خوب و بالندگی و شکوفا شدن کودکان در تمام ساختارها دیده شود، از سوی دیگر مقدمات لازم را فراهم می‎کنیم تا شهر دوستدار سالمند باشیم.

وی با بیان اینکه ناژوان محلی است که می‌خواهیم همه از آن استفاده کنند، تاکید کرد: سالمندان سرمایه‌های اجتماعی شهر به شمار می‌روند و باید بتوانیم درست از این تجربه‌های اندوخته و سرمایه‌های عظیم پاسداری و برای توسعه شهر استفاده کنیم، از این رو این قشر به طور ویژه مورد توجه مدیریت شهری است.

شهردار اصفهان گفت: چندی پیش با رییس سازمان بازنشستگی کشور در خصوص زمینی برای ساخت محلی مناسب برای سالمندان صحبت کردیم که امیدواریم در این راستا اقدامات خوبی انجام شود.

نوروزی با بیان اینکه در ناژوان جشنواره های مختلفی برگزار شده و می‌شود که البته حضور در این برنامه‌ها برای افراد سالمند تا حدودی دشوار است، گفت: از سوی دیگر دنبال این هستیم تا وسایل نقلیه و حتی موتورسیکلت در ناژوان تردد نداشته باشد تا مردم در آرامش به گذران اوقات فراغت بپردازند.

راه‌اندازی خط مینی بوس در ناژوان بررسی می‌شود

وی ادامه داد: در ناژوان افراد متقاضی برای استفاده از اتوبوس یا مینی بوس زیاد نیست، در مسیر جاده الفت نیز به دلیل عرض کم امکان تردد اتوبوس وجود ندارد، اما برای راه‌اندازی خط مینی بوس می‌توان چاره‌اندیشی کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مدیر جدید طرح ساماندهی ناژوان باید موضوع امکان داشتن یا نداشتن ایجاد تسهیلات حمل ونقل عمومی برای تردد سالمندان در جاده الفت را بررسی و چاره اندیشی کند، البته باید نتیجه بررسی با دلایل به شهروندان اعلام شود.

وی تاکید کرد: باید اقدامات در ناژوان به گونه‌ای انجام شود تا همه اقشار به ویژه سالمندان امکان استفاده از فضای این پارک طبیعی را داشته باشند.

رفع مشکلات میدان پینارت و شهرک روشن شهر

نوروزی با اشاره به فروش زمین‌های ورودی شهرک روشن شهر به تعاونی شن و ماسه و مسدود بودن آن و زمان اتمام آزادسازی خیابان اصلی روشن دشت، گفت: این اتفاقات از جمله تفکیک زمین و توافقات با تعاونی شن و ماسه مربوط به زمانی است که روشن شهر در محدوده شهر قرار نداشت و الحاق آن به اصفهان انجام نشده بود.

وی افزود: شهرک روشن شهر در سال ۸۵ به شهر اصفهان الحاق شد و قبل از آن شرایط متفاوتی داشت و این اتفاقات رقم خورده مربوط به دهه ۷۰ است که باید دقت بیشتری انجام می شد تا امروز شاهد نارضایتی‌ها نباشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: وقتی توسعه همه جانبه نباشد به طور طبیعی بروز مشکلات ناشی از بی‌توجهی‌ها در سالهای بعد نمایان می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد گذر جدید در منطقه روشن شهر در دستور کار است، ادامه داد: درصدد هستیم گذر ۶۰ متری با طول ۱۸۰۰ متر هر چه سریعتر تکمیل شود.

نوروزی با بیان اینکه در ورودی شهرک روشن شهر از سمت آرامستان باغ رضوان اقدامات عمرانی در حال انجام است، ادامه داد: در میدان پینارت نیز برای انجام آزادسازی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که از طریق قانونی در حال رفع آنها هستیم.

وی تاکید کرد: شهرداری منطقه چهار به شدت پیگیر رفع مشکلات میدان پینارت و شهرک روشن شهر است تا شاهد اتفاقات خوب در این نقطه از شهر باشیم.

احداث فضای فرهنگی و آموزشی در خیابان حمزه

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون تعیین تکلیف زمین بایر ابتدای خیابان سروستان در منطقه جی شیر، اظهار کرد: این نقطه از شهر مربوط به تفکیکی جی شیر است، در اینجا سهمی از زمین‌ها مربوط به شهرداری بود که در خصوص مباحث ورزشی مورد استفاده قرار گرفته بود، اما برای طرح خیابان حمزه این زمین به عنوان معوض به فرد حقیقی واگذار و مقرر شد فضای فرهنگی و آموزشی احداث شود.

وی در خصوص سؤال یکی از شهروندان مبنی بر تبدیل پارکینگ یک هتل در خیابان هشت بهشت غربی حدفاصل چهارراه ملک و گلزار به کافی‌شاپ و مسدودکردن پیاده رو خیابان، گفت: این محل ابتدا محل تجاری و اداری بوده که با مراجعه به میراث فرهنگی تبدیل به هتل شده است، البته سیاست کلی شهرداری نیز حمایت از هتلداری و هتل‌سازی است زیرا یکی از زیرساخت‌های گردشگری به شمار می‌رود.

نوروزی با بیان اینکه پروانه ساخت هتل در اصفهان رایگان صادر می‌شود تا حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت هتلداری به معنای واقعی انجام شود، افزود: این موضوع بدان معنا نیست که هتل سازی به حقوق شهروندان آسیب وارد کند زیرا اصل، حفظ حقوق شهروندی و احترام به حقوق آنها است.

وی تاکید کرد: توسعه یافتگی شهر نباید منجر به تضییع حقوق شهروندان شود، ضمن اینکه از مالک هتل انتظار می‌رود مقررات و حقوق شهروندی را رعایت کند.

ساماندهی پیاده‌روهای خیابان پوریای ولی

شهردار اصفهان با اشاره به ساماندهی پیاده‌روهای خیابان پوریای ولی، گفت: به دلیل حفاری دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون ادارات آب و گاز منطقه هفت شهرداری اصفهان هنوز موفق به انجام پیاده‌روسازی خیابان پوریای ولی نشده و قطعاً به محض اتمام این اقدامات، پیاده‌روسازی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم انجام مکاتبه با دستگاه‎‌های خدمت‎‌رسان برای انجام هر چه سریع‌تر فعالیت‌های عمرانی برای ساماندهی پیاده‌روهای خیابان پوریای ولی، خطاب به مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به جدول زمان‌بندی برای پروژه‌های بزرگ عمرانی و بررسی روند پیشرفت آنها به صورت هر دو هفته یکبار، باید بررسی لازم انجام و مسئولان مرتبط بازدید کنند و در اولین ساعات روز شنبه نتیجه را اطلاع دهید تا در نخستین فرصت شاهد پیاده‌روسازی این خیابان باشیم.

نوروزی تاکید کرد: شهروندان باید اطمینان داشته باشند که تمام مشکلات مطرح شده از سوی آنها پیگیری خواهد شد زیرا معتقدیم با نظارت مردم و اطلاع رسانی‌ها، اقدامات روال بهتری پیدا می‌کند.

وی گفت: شهرداری برای انجام هر کاری یک نگاه علمی به موضوعات دارد، آغاز و پایان کار و مشکلات در مسیر بررسی و با محاسبات دقیق کلنگ‌زنی و زمان بهره برداری از پروژه‌ها اعلام می‌شود.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد: نظارت مردمی که یکی از ارکان اصلی جامعه مدنی است به بهبود شرایط زندگی مطلوب شهروندان در شهر کمک کند.

کد خبر 387611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.