تبدیل زمین‌های مسکونی به فضای سبز

شهردار تبریز گفت: احداث پارک در مناطقی که پارک و فضای سبز وجود ندارد در اولویت است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در بازدید از پارک صفاری با بیان اینکه در طرح نهضت ایجاد پارک‌های محله‌ای که از سال قبل آغاز شده، ۱۵ پارک محله‌ای در سال ۹۷ احداث و تحویل شهروندان داده شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ ضمن ادامه این طرح، قصد داریم پارک‌هایی احداث کنیم که خدمات فرامحله‌ای داشته باشند.

وی افزود: این پارک‌ها از نظر وسعت و معماری، خدماتی بیشتر از یک محله و منطقه ارائه خواهند کرد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه احداث پارک در مناطقی که پارک و فضای سبز وجود ندارد در اولویت است، گفت: در مناطقی که امکان و زمین مناسب برای احداث پارک وجود ندارد، زمین مسکونی خریداری شده و به فضای سبز تغییر کابری پیدا می‌کند.

شهین باهر تصریح کرد: قیمت زمین در این مناطق تا ۱۰ برابر قیمت زمین با کاربری فضای سبز خریداری می‌شود تا برای شهروندان زمین استراحت و برای کودکان زمین بازی ساخته شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های پارک صفاری اضافه کرد: این پارک در منطقه‌ای واقع شده که فقر فضای سبز و پارک در آن محسوس است؛ بیشتر اقدامات لازم برای بهره‌برداری از پارک صفاری انجام شده و تا کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: پارک صفاری به صورت باغ ایرانی طراحی و ساخته می‌شود و به دلیل این معماری سنتی و خاص، بی‌شک مورد توجه تمامی شهروندان تبریزی خواهد بود.

کد خبر 387607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.