۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
قوانین رنگ‌های پاستلی

رنگ های پاستلی، رنگ های روشن و ملایمی تعریف می‌شوند که به رنگ های خنثی بسیار نزدیک هستند. رنگ هایی مانند کاراملی روشن، صورتی روشن، آبی روشن و هلویی. این رنگ ها تناژ رنگ های واقعی را دارند، اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ های خنثی یعنی خاکستری، سفید و مشکی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این رنگ های رمانتیک و زیبا مخصوص کسانی است که از رنگ های یکنواخت خسته شده اند و دوست دارند در استایل خود، تنوع ایجاد کنند. اما نکته مهم این است که قوانین سِت کردن این رنگ ها را بدانید تا ترکیبی جذاب و ایده آل پدید آورید. در ادامه به برخی از این قوانین اشاره می کنیم.

۱_ یکی از جذاب ترین روش هایی که می توانید از طریق آن با ترند رنگ های پاستلی همراه شوید این است که این رنگ های زیبا را با رنگ های متضادشان سِت کنید. مثلا آبی روشن را با سبز نعنایی روشن یا آبی روشن را با لیمویی سِت کنید و یک استایل خاص داشته باشید.  

۲_ رنگ های پاستلی را با رنگ های خنثی ترکیب کنید. رنگ هایی مثل بژ، تناژهای کرم، سفید و خاکستری را می توانید با رنگ های پاستلی سِت کنید. اگر در استفاده از رنگ های پاستلی هنوز مبتدی هستید بهترین کار این است که آن را با رنگ های زمینه خنثی سِت کنید. مثلا مانتوی صورتی را با شلوار یا دامن سفید بپوشید. شاید باور نکنید، اما کیف و کفش مشکی در این نوع استایل، زیبایی خیره کننده ای دارند. 

۳ _ رنگ های پاستلی را می توانید به شکل مونوکرم (تک رنگ) استفاده کنید. برای جذاب تر شدن می توانید رنگ های خنثی را نیز به ترکیب اضافه کنید و یا همان یک رنگ را با جنس و بافت های متفاوت به کار ببرید.

۴_ رنگ های پاستلی را با لباس های طرح دار نیز می توان سِت کرد. این رنگ ها در ترکیب با پارچه های طرحدار، بسیار زیبا می شوند، به خصوص اگر طرح این پارچه ها نیز به رنگ پاستلی باشد.  با رنگ های پاستلی از طرح های گلدار استفاده نکنید، در عوض از پارچه هایی استفاده کنید که طرح های مینیمال و مدرن دارند. 

کد خبر 387605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.