ساخت یکصدهزار واحد مسکونی شهری در کشور

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت یکصدهزار واحد مسکونی با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است.

جواد حق‌شناس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن اظهار کرد: دولت در سال جاری ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که از این تعداد ساخت یکصدهزار واحد مسکونی با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی با اشاره به تجربه‌های کسب شده در اجرای طرح مسکن مهر، افزود: قبل از ساخت واحدهای مسکونی اقدام به شناسایی مکان‌های دارای متقاضی شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای اینکه پرداخت تسهیلات مؤثر واقع شود، متقاضیانی انتخاب می‌شوند که آورده آن‌ها در ابتدا ۳۰ میلیون تومان باشد و در حساب پس‌انداز شخصی در بانک مسکن تودیع کرده باشند در اقساط اول و دوم سپرده این افراد به آنان بازگردانده می‌شود.

حق‌شناس با بیان اینکه افراد واجد شرایط در دو دوسته‌بندی دارای زمین و فاقد زمین تقسیم‌بندی می‌شوند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سامانه ثبت‌نام متقاضیان از ششم شهریورماه فعالیت خود را آغاز کرد؛ ثبت‌نام آزمایشی از استان کرمان آغاز شد ، زیرا سهم این استان دو هزار واحد از ۱۰۰ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه در طرح ملی مسکن افراد دارای زمین قادر به دریافت تسهیلات ساخت و مجوز هستند و افراد فاقد زمین نیز از اراضی دولتی بهره‌مند خواهند شد، اضافه کرد: به متقاضیان دارای زمین، ۷۵ میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن پرداخت می‌شود و در شهرهایی که راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن موفق به تامین زمین شده‌اند نیز زمین با قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و کمک‌های فنی به آنان ارائه می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در شهرهایی که زمین در قالب مجموعه‌سازی در نظر گرفته شده است نیز از انبوه‌سازان معتبر و کسانی که کمترین قیمت را پیشنهاد دهند استفاده خواهد شد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در بسیاری شهرها همچون باغبادران شهرداران در اجرای اینگونه طرح‌ها همگام شده‌اند و هزینه پروانه را با تخفیف به متقاضیان ارائه می‌کنند.

وی سهمیه استان اصفهان در طرح ملی مسکن را هفت هزار و ۶۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: هر یک از استان‌های کشور که سهمیه آن زودتر به سرانجام برسد، سهمیه ذخیره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آن استان هدیه خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این طرح تسهیلات در چهار مرحله فوندانسیون، اسکله، سفت‌کاری و نازک‌کاری به متقاضایان پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: تسهیلات بانکی این طرح تا سقف ۷۵ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد در ازای هر واحد مسکونی از طریق بانک‌ مسکن پرداخت می‌شود و با معرفی و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان (سازندگان) واجد شرایط به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

حق‌شناس یادآور شد: البته سود تسهیلات ۱۸ درصد بدون سپرده‌گذاری است و در تلاش هستیم با کمک دولت سود تسهیلات را نیز کاهش دهیم تا تاثیر بیشتری در افزایش قدرت ساخت و خرید خانه داشته باشد.

کد خبر 387596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.