یک مارپیچ نماد رودخانه محبوب سئول شد

پاویون مارپیچی که اخیرا در پارک هنر سئول ساخته شده است، نظر بسیاری از معماران و طراحان سراسر دنیا را به خود جلب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران و طراحان شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، پاویون مارپیچی از جنس فیبرهای پلیمری تقویت‌شده در پارک هنر این شهر طراحی کردند که از سه سازه حلقه‌ای تشکیل شده است. پارک هنر سئول در فضایی باز احداث شده است و در آن ۳۷ اثر هنری عمومی و زیبا قرار دارد.

مارپیچ جدید به عنوان فضایی برای استراحت بازدیدکنندگان و هدایت مسیر آن‌ها در پارک مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه براین مردم می‌توانند از این سازه به عنوان مکانی برای اجرای نمایش‌های خود  یا تماشای آثار هنری پارک بهره گیرند. طرح پیشنهادی این مارپیچ در رقابتی که بین بسیاری از طراحان و معماران کشور کره جنوبی برگزار شد به عنوان طرح برتر انتخاب شد.

معماران در ساخت پاویون مارپیچی پارک هنر سئول که سازه اصلی این پارک نیز به شمار می‌رود، جریان رودخانه هان را از شرق به غرب به تصویر کشیده‌اند و بازدیدکنندگان با دیدن این سکوی چرخان، جریان آب رودخانه هان را در ذهن خود مجسم می‌کنند.

سازه مارپیچی پارک هنر سئول مجسمه‌ای غول‌پیکر است که تمام مسیر شهری رودخانه هان (به طول حدود ۴۰ کیلومتر)، از شرق به غرب را در خود خلاصه کرده است. این پاویون مارپیچی از ۲۰۲ واحد تشکیل شده است که هر واحد نماینده ۲۰۰ متر از رودخانه است. مردم با دیدن این پاویون پل‌ها، پارک‌ها، مکان‌های باستانی، ساختمان‌های نمادین و محل قرار گرفتن آثار هنری جدید سئول را در ذهن خود مجسم می‌کنند.

کد خبر 387595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.