شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها اولویت اصلی استان است

استاندار اصفهان پیرامون استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در استان و گسترش صنعت گفت: همکاری نهادهای دولتی با شرکت های دانش بنیان نشان از استفاده این ظرفیت ها و گسترش صنعت است، اما اصفهان کمی مظلوم است و در آمار ها مقداری غریبانه رفتار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیرامون اهمیت شرکت های دانش بنیان در توسعه استان اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها اولویت اصلی استان است زیرا کاروان علم به سرعت در حال حرکت است و برای اینکه عقب نمانیم باید شرکت های دانش بنیان را جز اصلی ترین اولویت های استان قرار دهیم.

وی افزود: در راستای همین سیاست ۵۰۰ شغل توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طی سال ٩٧ ایجاد شده است و گردش مالی این شهرک در سال ٩٧ حدود ١٤٠٠ میلیارد تومان بوده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: پنج میلیون دلار ارزش صادرات شرکت های دانش بنیان در سال گذشته به ١٨ کشور دنیا بوده است و نشان می دهد که شرایط تحریم، محدودیت را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد نکرده و همان طوری که این شرکت ها در داخل فعالیت دارند می توانند در بخش صادرات نیز مؤثر واقع شوند.

رضایی تاکید کرد: همچنین در بخش تجاری سازی که یکی از اصلی ترین موارد استمرار شرکت ها است، این مجموعه در سال گذشته بیش از ٢٦٠ محصول فناوری را تجاری سازی کرده است، همچنین بیش از ۱۶۵ واحد فناری از سال گذشته تا شهریور ٩٨ در شهرکت علمی تحقیقاتی پذیرش شده است.

وی پیرامون استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در استان و گسترش صنعت خاطر نشان کرد: همکاری نهادهای دولتی با شرکت های دانش بنیان نشان از استفاده این ظرفیت ها و گسترش صنعت است، اما اصفهان کمی مظلوم است و در آمار ها مقداری غریبانه رفتار می شود.

به گزارش ایمنا، فیلم های بازدارنده از خوردگی، انواع لیزرهای حکاکی و پزشکی، سیستم پردازش گندله های فولاد و دستگاه های بازرسی فرودگاهی محصولاتی بود که امروز در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان رونمایی و فاز اول کارگاه های تجاری سازی پارک ابوریحان نیز افتتاح شد.

کد خبر 387555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.