ترویج فضاهای سبز در میان ساختمان‌های بتنی برزیل

معماران برزیلی در نظر دارند مجتمع‌های مسکونی قلب شهر سائوپائولو را به مکان‌های دنج و پر از گل‌ و گیاه تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که سائوپائولو به عنوان یک شهر پرجمعیت در سراسر دنیا شهرت دارد، گروهی از معماران محلی در نظر دارند تا جایی که امکان دارد فضاهای سبز را در میان مکان‌ها و ساختمان‌های بتنی و شیشه‌ای شهر جای دهند. "لورنا" ساختمانی مسکونی در قلب سائوپائولو است که قرار است معماری و چشم‌انداز را با هم تلفیق کند.

برای این کار، معماران قصد دارند سراسر ساختمان را ، از کف زمین گرفته تا سقف، مملو از گل‌ها، گیاهان، درختان و بوته‌هایی کنند تا موجودات زنده شهر را به سمت آن جذب کنند. بالکن‌های ساختمان "لورنا" از درختان و گیاهانی پر خواهد شد که شاخ‌وبرگ آن‌ها به سمت پایین آویزان می‌شود و چشم‌اندازی بی‌نظیر به ساختمان خواهد بخشید.

"لورنا" در فضایی با مساحت ۲۸ هزار فوت مربع در قلب سائوپائولو و در محیطی آرام و دنج واقع شده است و به خاطر وجود درختان و گیاهان در چهار طرف آن در میان سایر ساختمان‌های بتنی اطراف خودنمایی خواهد کرد. این ساختمان چهار طبقه از واحدهای دوبلکس، هر کدام به مساحت پنج هزار و ۵۴۳ فوت مربع تشکیل شده است که فضای مشترک، طبقه همکف و سقف آن به عنوان باغ‌های خصوصی برای ساکنان ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبقه همکف "لورنا" شامل گیاهان بومی و همچنین درخت‌های میوه است که با هدف جذب پرندگان و حشرات محلی کاشته خواهد شد. در این طبقه استخر بزرگی نیز وجود دارد که به اوقات فراغت ساکنان اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 387546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.