صدور ۸۶۶۰ مجوز تردد ناوگان سنگین و نیمه سنگین در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از صدور ۸۶۶۰ مجوز تردد ناوگان سنگین و نیمه سنگین در پنج ماه نخست سال در سطح این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین مختاری با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های زمانی و مکانی وسایل نقلیه باری سنگین و نیمه سنگین به منظور کاهش آلودگی هوا و ساماندهی سفرهای روزانه شهری در حال اجرا است، اظهار کرد: ورود ناوگان سنگین و نیمه سنگین به محدوده مرکزی شهر از ابتدای شهریورماه به شدت کنترل و از ورود ناوگان به این منطقه بدون داشتن مجوز جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوزهای تردد در محدوده‌های زمانی و مکانی به صورت موردی یا مدت‌دار صادر می‌شود، گفت: مجوز تردد موردی به منظور فراهم آوردن امکان تردد ناوگان باری برون شهری و همچنین ناوگان باری درون شهری دارای پروانه فعالیت، به صورت یک روزه و مجوز تردد مدت‌دار تنها برای ناوگان باری دارای پروانه فعالیت سنگین و نیمه سنگین در محدوده‌های مکانی و زمانی، به صورت یک ماهه یا بیشتر با تشخیص کمیسیون صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مجوز مدت‌دار تنها برای محدوده‌های سبز و زرد صادر می‌شود و برای محدوده قرمز مجوز فقط به صورت موردی صادر می‌شود.

وی ضمن درخواست از رانندگان جهت اخذ مجوز تردد زمانی و مکانی گفت: ورود بدون مجوز به محدوده‌های اعلامی اعمال قانون ناوگان را در پی خواهد داشت.

مختاری محدوده خیابان‌های بلوار مجلسی تا میدان امت، بلوار میرزا کوچک خان تا بلوار چمن، امتداد بلوار چمن تا خیابان فدائیان اسلام و ادامه تا انتهای خیابان سلیمانی منش، بلوار جمهوری تا میدان پانزده خرداد، خیابان خرمشهر تا میدان عدل خمینی، خیابان فیاض بخش تا خیابان لشکر ثامن‌الائمه، خیابان لشکر ثامن‌الائمه تا خیابان بهار، خیابان بهار تا میدان شریعتی، خیابان دانشگاه تا میدان سعدی، خیابان سنایی تا میدان توحید، امتداد میدان توحید تا خیابان شهید کاشانی، خیابان کاشانی تا خیابان خواجه‌ربیع، امتداد خیابان خواجه‌ربیع تا بلوار مجلسی را محدوده تردد قرمز دانست.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد بزرگراه کلانتری تا میدان جمهوری، میدان جمهوری تا میدان آزادی، بلوار آزادی تا میدان قائم (عج)، بزرگراه قائم (عج) تا میدان امام حسین (ع)، بزرگراه همت تا میدان شهید عباسپور و بزرگراه غدیر تا ابتدای بزرگراه کلانتری را محدوده تردد زرد عنوان کرد و ادامه داد: حدفاصل منطقه قرمز تا رینگ بزرگراهی (کمربندی ۱۰۰ متری) به استثنای بولوار احمد آباد و بولوار ملک آباد محدوده زرد محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: محدوده خارج از رینگ بزرگراهی (صدمتری) به استثنای بلوار وکیل‌آباد تا مرز محدوده شهری منطقه سبز محسوب می‌شود.
 

کد خبر 387529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.