خودروهای بی‌کیفیت باعث تشدید ترافیک شهری می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: امروزه تولید خودروهای بی‌کیفیت در کشور بسیار زیاد شده که به سرعت مستهلک و به عاملی برای آلودگی و شلوغی شهرها تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، نورالله غلامیان هدکردی اظهار کرد: قانون کهنه و فرسوده شهری که مربوط به ۵۰ سال پیش است و بالا رفتن سطح توقعات مردم، باعث شد شهرداری‌ها به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی شهر بروند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که مسئله شهر و شهرداری الکترونیک مطرح شده است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در این خصوص اتفاق خاصی در کشور رخ نداده است.

شهردار شهرکرد عنوان کرد: اگرچه شهرداری مدیریت شهر را به عهده دارد، اما بسیاری از موضوعاتی که در شهر رخ می‌دهد در اختیار شهرداری نیست؛ نمونه آن مباحث ترافیکی شهرها است که همه جای ایران با آن مواجه هستیم، همین‌جا در شهر ۲۰۰ هزار نفری شهرکرد در زمان‌هایی از روز با ترافیک بسیار شدید روبرو می‌شویم، امروزه تولید خودروهای بی‌کیفیت در کشور بسیار زیاد شده که به سرعت مستهلک و به عاملی برای آلودگی و شلوغی شهرها تبدیل می‌شود.

غلامیان افزود: از هر ایده و کمکی که شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ایجاد اقتصاد شهری و توسعه پایدار داشته باشند حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری‌ها به یک نهاد مدنی و اجتماعی تبدیل شده‌اند که با همه عرصه‌های زندگی مردم سر و کار دارند، تصریح کرد: نتیجه استفاده از فناورهای نوین در شهر در نهایت باید منجر به تقویت اقتصاد شهری و تسهیل در رفت و آمد شود.

کد خبر 387523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.