رویدادها بیش از آثار تاریخی در توسعه گردشگری تاثیرگذار هستند

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی اصفهان گفت: رویدادها و جشنواره‌های می‌تواند با توجه به قابلیت به روز بودن برای گردشگران جذابیت بیشتری داشته باشد.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نقش جشنواره‌ها و رویدادها در توسعه گردشگری اظهار کرد: مشخصه‌های توسعه گردشگری در دنیا به پنج بخش جاذبه‌ها، زیرساخت‌ها، امکانات حمل و نقل، سازمان‌دهندگان و قوانین تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه جاذبه‌ها مهم‌ترین شاخص توسعه گردشگری در هر شهر و روستایی است، افزود: جاذبه‌های گردشگری شامل دو بخش آثار تاریخی و رویدادها هستند، جاذبه‌های تاریخی تنها می‌تواند یکبار برای مخاطب جاذبه داشته باشد، اما جشنواره‌ها و رویدادها به دلیل اینکه می‌توانند به روز باشند و نظر مخاطبان را جلب کنند در توسعه گردشگری نقش بیشتری دارند.

رئیس کمیسیون‌ اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی اصفهان با بیان اینکه جشنواره‌ها همیشه جذابیت خاص به خود را دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان میزبان جشنواره‌های مختلف بین المللی است، می‌تواند از این فرصت برای توسعه گردشگری استفاده کند اتفاقی که در گذشته رخ نمی‌داد، اما می‌توان با مدیریت درست و حساب شده به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بهتر گردشگری شناخت ارتباط جشنواره‌ها و توسعه گردشگری ضروری است، تصریح کرد: یک سری ظرفیت‌های مثبت و بالقوه در اصفهان وجود دارد که اضافه کردن رویدادها می‌تواند این جذابیت را دو چندان کند.

ملت در خصوص استفاده از تورلیدرها و راهنماهای گردشگری جوان یا نوجوان در امر معرفی جاذبه‌های گردشگری اضافه کرد: در طرح اصفهان ۲۰۲۰ به این امر نگاه ویژه‌ای شده است؛ برنامه‌ریزی ما این است که طی یک ماه آینده تمام این برنامه ریزی‌ها صورت بگیرد؛ اعتقاد ما این است که اگر قرار است طرح اصفهان ۲۰۲۰ موفق باشد مشروط به استفاده و درگیری تمام اقشار جامعه با آن است که جوانان و نوجوانان جزئی از آن هستند.

کد خبر 387509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.