جابجایی موقت مجسمه شیخ بهایی به کارگاه شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان گفت: به دنبال آغاز عملیات ساماندهی پیاده‌روی مرکزی چهارباغ عباسی و احیای آبنما، مجسمه شیخ بهایی اثر استاد مرتضی نعمت‌اللهی به صورت موقت به کارگاه شهرداری انتقال داده می‌شود و پس از اتمام عملیات عمرانی مجدداً در همان مکان نصب خواهد شد.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال ردیف بودجه ویژه‌ای در مناطق ۱۵ گانه جهت ساماندهی و ترمیم نمادهای سطح شهر در نظر گرفته شده است که تاکنون تعدادی از آثار ترمیم و مابقی نیز تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در راستای اهداف و سیاستگذاری‌های خود برای زیباسازی هر چه بهتر شهر، ساخت و نصب مجسمه‌ها و نماد شخصیت‌های فرهنگی را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از نصب مجسمه سلمان فارسی در میدان اصلی منطقه ۱۵ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مجسمه در میدان اصلی منطقه ۱۵ به عنوان ورودی شرق شهر اصفهان نصب خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات مجسمه سلمان فارسی، خاطرنشان کرد: این مجسمه از جنس برنز بوده و دارای شش متر ارتفاع با پایه است که در میدان اصلی منطقه ۱۵ نصب می‌شود.

مؤذنی ادامه داد: مجسمه سلمان فارسی توسط «استاد مرتضی نعمت اللهی» ساخته شده و از هر گونه مشکلی به لحاظ اقلیمی در امان خواهد بود زیرا متریال‌های استفاده شده در ساخت آن بسیار مرغوب است.

وی از ساخت و نصب نمادهای شاخص در اصفهان در سال‌جاری خبر داد و گفت: به زودی ماکت "ناو جماران" به طول ۱۰ متر و با ارتفاع شش متر با هدف پاسداشت خدمات نیروی دریایی ارتش در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نصب خواهد شد.

 وی گفت: اصفهان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام کرده که به منظور تکریم و پاسداشت ایثارگران و شهدای دفاع مقدس امسال طراحی، ساخت و نصب "ابر یادمان دفاع مقدس" در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

کد خبر 387499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.