خطا در پروژه‌های عمرانی را به حداقل رساندیم

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خطا در اجرای پروژه‌ها را به حداقل رسانده و از تجارب خوب گذشته مدیریت شهری در پروژه‌های بسیار بزرگ در طول سال‌های گذشته استفاده کنیم.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی موجود که نه تنها اصفهان بلکه همه کلانشهر به دلایل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور با آن روبه‌رو هستند، مدیریت شهری در اصفهان از همان ابتدا سعی کرد که با برنامه‌ریزی درست پروژه‌های شهری را اجرا کند.

وی افزود: شهرداری اصفهان پس از برنامه‌ریزی صحیح برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت آزادسازی و اجرای پروژه‌ها و مدیریت آنها به لحاظ منابع انسانی‌ زمان‌بندی شده، پروژه‌های خوبی را در دستور کار قرار داد و هر دو هفته یکبار برای بررسی روند پیشرفت آنها جلساتی را برگزار و پیگیری لازم را انجام می‌دهد که این اقدامات بیانگر مدیریت آگاهانه پروژه‌های شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که پروژه‌های بسیار خوبی در سطوح مختلف محلی، شهری و کلان، در شهر اصفهان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان، تصریح کرد: این پروژه فراتر از استان اصفهان و به روایتی یکی از پروژه‌های ملی است، البته با توجه به اجرای پروژه‌های متعدد در جای جای شهر اصفهان می‌توان گفت که شهر اصفهان، امروز به یک کارگاه بسیار عظیم عمرانی تبدیل شده است.

طغیانی با بیان اینکه کیفیت در اجرای پروژه‌های عمرانی برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، گفت: هرگز نخواستیم کلنگ پروژه‌ای را به زمین زده یا روبانی را بچینیم که کیفیت در اجرای آن مورد توجه قرار نگرفته باشد.

وی ادامه داد: خطا در اجرای پروژه‌ها را به حداقل رسانده و از تجارب خوب گذشته مدیریت شهری در پروژه‌های  بسیار بزرگ در طول سال‌های گذشته استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه نصف جهان، تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون پیشرفت اجرای آن بسیار خوب بوده به طوری که طبق برنامه زمانبندی شده، حدود ۲۲ درصد عملیات اجرایی آن پیشرفت داشته است.

وی اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی، جاده فرزانگان در سطح منطقه ۱۴ و همچنین پروژه‌های دیگر شهر از جمله پروژه سالن اجلاس که سال‌ها رها شده بود یک حرکت لاک‌پشتی در اجرای آن وجود داشت، با سرعت خوبی در حال اجرا است.

طغیانی با بیان اینکه حمایت‌های شورای شهر از شهرداری، مدیریت مدبّرانه پروژه‌ها همچنین استفاده از تجارب خوب گذشته،  باعث پیشرفت در اجرای پروژه‌های شهری شده است، گفت: با توجه به شرایطی که در کشور رصد می‌کنیم، فکر می‌کنم بسیاری از مدیران شهری شهرهای دیگر برای بازدید از پروژه‌ها به اصفهان آمده و یکی از سوالاتی که می‌پرسند این است که دلایل موفقیت شهر اصفهان در این شرایط سخت اقتصادی چه بوده است؟؛ البته من فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل همدلی و همراهی شورای شهر و شهرداری بوده است.

وی تاکید کرد: بر اساس تجربیات ۲۰ تا ۳۰ ساله مدیران شهری، در هیچ دوره‌ای از مدیریت شهری اصفهان تا این اندازه صرفه اقتصادی را شاهد نبوده‌ایم، در واقع علاوه بر محدودیت منابع، سعی کردیم صرفه اقتصادی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: همدلی و همراهی شورا و شهرداری به همراه همه موارد تخصصی و تجربه کمک کند که در مدت باقی مانده از فعالیت شورای پنجم شاهد پروژه‌های بسیار خوب و نویدبخشی برای مردم اصفهان نه تنها در بخش عمرانی بلکه به لحاظ اقدامات نرم‌افزاری که در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، سلامت، پسماند و ... باشیم.

کد خبر 387497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.