اختصاص ۷ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری آمل

سرپرست شهرداری آمل گفت: هفت میلیارد ریال اعتبارات بازآفرینی شهری به منظور انجام روکش آسفالت سکونتگاه‌های غیررسمی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران به این شهر اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، دوست‌محمد کوهستانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ تن قیر رایگان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به این شهر اختصاص یافته است که این مقدار در محلات بافت تاریخی شهر مانند نیاکی‌محله ، پایین‌بازار، اندیشه ۱۹ و امین (۷) به طول ۳۳ هزار مترمربع هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبار هفت میلیارد ریالی اختصاص یافته به این شهرداری برای آسفالت مناطق "اسپیاری" و "قرق" از گونه سکونتگاه‌های غیررسمی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع هزینه می‌شود، عنوان کرد: این عملیات با هدف ترمیم و بهسازی معابر محلات بافت فرسوده شهری و بافت تاریخی انجام شد.

سرپرست شهرداری آمل با بیان اینکه واحد عمرانی این شهرداری به منظور خودکفایی در تولید آسفالت میزان تولید را از ۷۰ به ۱۶۰ تن در روز افزایش داده است، خاطرنشان کرد: شهرداری آمل جهت تحقق این هدف با اختصاص دو میلیارد ریال، اقدام به نصب و راه‌اندازی مخزن قیر دو جداره ۱۰۰ تنی به همراه دستگاه اویل‌هیتر و تعویض مشعل گازی، محفظه کوره، مخزن کوره نسوز و مجموعه‌ای از لوله کشی‌ها با توانایی قیررسانی کرده است .

کوهستانی گفت: عملیات روکش آسفالت محلات بافت تاریخی در سه ماه اخیر انجام و در حال گسترش به سایر محلات است.

کد خبر 387494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.