احداث اولین ترمینال تله‌کابین مرزی جهان

گروهی از معماران شرکت یوان استودیو هلند در نظر دارند اولین ترمینال تله‌کابین مرزی جهان را طراحی کنند که کشور روسیه را به چین متصل می‌کند.

به گزراش سرویس ترجمه ایمنا، تله‌کابین که با کمک نیروی الکتریسیته به حرکت درمی‌آید، نوعی وسیله حمل‌ونقل عمومی جدید است که با سرعت بسیار بالا، به طور مطمئن و مقرون به‌صرفه مسافران را به مقصد می‌رساند. به همین منظور معماران شرکت یوان استودیو ترمینالی مرزی برای تردد تله‌کابین طراحی کرده‌اند که هایهی، شهری در شمال جمهوری خلق چین، را به بلاگووشچنسک مرکز استان آمور در کشور روسیه وصل خواهد کرد.

هایهی و بلاگووشچنسک، که به وسیله رودخانه آمور در قرن نوزدهم از هم جدا شدند، شهرهایی واقع در مناطق آزاد تجاری هستند که از زمان‌های قدیم با هم در زمینه تجارت شراکت داشته‌اند. روابط تجاری بین این دو شهر معماران شرکت یوان‌استودیو را بر آن داشت تا ترمینالی برای تردد تله‌کابین‌ها بر فراز رودخانه آمور طراحی کنند تا در نتیجه ارتباطات اجتماعی بین دو فرهنگ تقویت شود.

ترمینال جدید شامل بالکن‌هایی خواهد بود که بر چشم‌اندازهای اطراف اشراف دارد و به نوعی باعث ایجاد یک فضای شهری مشترک خواهد شد. این ترمینال از دو خط رفت‌و برگشت و تعداد چهار تله‌کابین تشکیل خواهد شد که هر تله‌کابین ظرفیت انتقال ۶۰ مسافر به آن سوی مرز را خواهد داشت. علاوه براین، فضایی از تله‌کابین‌ها به حمل چمدان‌ها و سایر وسایل مسافران اختصاص داده خواهد شد. مسافران در کم‌تر از هشت دقیقه می‌توانند مسیر بین کشور روسیه و چین را سپری کنند.  

کد خبر 387470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.