تکنولوژی جدید برای کاهش تصادفات جاده‌ای

تکنولوژی جدید به نام "C-V۲X"، امنیت بیشتری را برای خودروها فراهم می‌کند و از ترافیک جاده‌ای نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تکنولوژی ارتباطی C-V۲X، با استفاده از شبکه اینترنتی ۵G به دستگاه‌ها، اجازه می‌دهد تا به صورت بی‌سیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کارشناسان معتقد هستند که شبکه ۵G برتری‌هایی نسبت به ۴G دارد که سرعت انتقال داده‌ها، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. بنابراین زمانی که خودرویی به شبکه ۵G مجهز باشد، اطلاعات مربوط به هدایت خودروهای خودران را سریع‌تر ارسال و دریافت می‌کند، در نتیجه اتومبیل زمان کافی برای کم کردن سرعت یا تغییر مسیر دارد.

در واقع C-V۲X به تکنولوژی ارتباط با دستگاه‌های مختلف گفته می‌شود؛ برای مثال V۲V به اتصال خودرو به خودرو، V۲I به ارتباط بین خودرو با زیرساخت‌های شهری و V۲P به ارتباط خودرو با عابرین پیاده اطلاق می‌شود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه تکنولوژی ارتباط بین خودروها  (V۲V)، کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین  تبادل اطلاعات در مورد سرعت و موقعیت مکانی خودروهای دیگر است. بدین صورت که امنیت بیشتری برای خودروها فراهم شده و از ترافیک جاده‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

با استفاده از این تکنولوژی حتی می‌توان از حضور آمبولانس یا ماشین امداد در جاده‌ها با خبر شد. از دیگر مزایای  C-V۲X می‌توان به ارتباط خودرو با زیرساخت‌های شهر "vehicle to infrastructure" نظیر چراغ‌های راهنمایی، تابلوها و علائم رانندگی اشاره کرد. برای مثال با اطلاع یافتن از زمان قرمز و سبز شدن چراغ‌های راهنمایی، اتومبیل زمانبندی لازم را انجام می‌دهد و سرعت خود را مطابق با آن کم یا زیاد می‌کند.

کارشناسان معتقد هستند که با استفاده از فناوری ارتباط خودرو با عابران (V۲P)، می‌توان امنیت عابران را افزایش داد. مثال هنگامی که عابر پیاده در حال عبور از خیابان است، گوشی هوشمند او به خودروهای نزدیک، هشدار می‌دهد. تکنولوژی C-V۲X با استفاده از شبکه اینترنتی ۵G می‌تواند از بروز تصادفات وحشتناک، جلوگیری کرده و جان افراد زیادی را نجات دهد. این تکنولوژی از سال ۲۰۲۰ قابل اجرا خواهد بود.

کد خبر 387455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.