استقرار ۵۳ هزار زائر ایرانی در مکه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از شروع عملیات انتقال زائران به سرزمین وحی تاکنون بیش از ۷۲.۵ درصد زائران و دست اندرکاران حج تمتع کشورمان وارد عربستان شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان اظهار کرد: این تعداد زائر در مجموع با ۲۵۹ پروازشرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین‌های وحی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این زائران تا کنون از ۱۸ ایستگاه پروازی در استان‌های مختلف کشور وارد شده‌اند، افزود: تا پایان عملیات انتقال زائران ۳۶۱ پرواز برنامه ریزی شده که امید است چون پروازهایی انجام شده در نهایت ایمنی و دقت با کمترین تأخیر انجام شود.

وی اظهارکرد: هم اکنون پروازهای ایستگاه‌های اهواز، یزد، گلستان، زنجان، ساری، بیرجند، زاهدان، رشت، کرمان، کرمانشاه، بندرعباس و بوشهر به انجام رسیده و ۶ ایستگاه دیگر در حال انجام است.

متوسط تأخیر در پروازهای حج تمتع امسال ۲۲.۸ دقیقه بود

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از کل زائران ورودی به عربستان هم اینک ۸۷ درصد معاد ل ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۳۶۸ کاروان در مکه استقرار یافته‌اند و ۱۳ درصد دیگر یعنی ۷ هزار و ۵۲۵ نفر در قالب ۵۵ کاروان در مدینه مستقر هستند.

وی در ادامه متوسط تأخیر در پروازهای حج تمتع امسال را ۲۲.۸ دقیقه عنوان کرد و گفت: در این میان ۵۸.۶ درصد از پروازهای انجام شده بدون تأخیر صورت گرفته است.

رشیدیان در بحث ویزاهای صادر شده، گفت: تا کنون ویزای ۸۵ هزار و ۷۴۳ زائر و عوامل اجرایی حج صادر و تحویل شده است، افزود: بر اساس آمارها هم اکنون ویزای زائرانی که تا ۱۳ مردادماه عازم حج می‌شوند صادر شده است.

 وی عنوان کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران در مکه مکرمه ۱۹۶ دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه مینی بوس در قالب ۱۹ خط فعال، کار جابه جایی زائران را در مسیر مسجد الحرام و محل‌های اسکان انجام می‌دهند.

کد خبر 387446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.