نوروزی: جشنواره تحقق شعار "سینما برای همه کودکان" بود

"جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ظرفیتی عظیم برای میهن اسلامی‌مان است و برای صورت بندی زندگی مهربانانه نیاز به تخیل کودکانه داریم و می‌رویم تا در دیپلماسی شهری، کودکان و نوجوانان را نه صرفاً موضوع توسعه پایدار، بلکه کارگزاران آن بدانیم."

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در یادداشتی در خصوص جشنواره فیلم کودک نوشته است:

منم که دیده به دیدار دوست کردم باز/ چه شکر گویمت ای کار ساز بنده نواز

اگر مفهوم بهزیستی فرهنگی دلالت بر نشاطی باشد که شهروندان می‌توانند از طریق مشارکت فعالانه در فعالیت‌های خلاقانه هنری و حفظ و تفسیر و بیان آزادانه هنرها و میراث هویتی‌شان آنرا کسب نمایند، یقیناً جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکی از لوازم مهم تحقق آن است.

بی شبهه بر این باوریم که نگاه فرآیند محور به این رویداد بزرگ فرهنگی، زمینه‌ای گفت و گویی در داخل و خارج فراهم می‌آورد که در بعد شهری، موجب ارتقا کیفیت زندگی و نشاط اجتماعی و در بعد ملی باعث همبستگی فرهنگی می‌شود و به طور طبیعی در بعد بین المللی با وجود غنای فرهنگی که داریم، بستر ساز فضای تعاملی و افزایش ضریب تأثیر ما می‌گردد.

از این روست که باید جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را ظرفیتی عظیم برای میهن اسلامی‌مان بدانیم و از محل این ظرفیت، منادی این پیام باشیم که برای صورت بندی زندگی مهربانانه نیاز به تخیل کودکانه داریم و می‌رویم تا در دیپلماسی شهری، کودکان و نوجوانان را نه صرفاً موضوع توسعه پایدار، بلکه کارگزاران آن بدانیم.

به گمان اینجانب به عنوان شهردار جهان شهر اصفهان، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت صمیمانه همه دستگاه‌ها، گامی مؤثر در راه نیل به این آماج بود. مهم این بود که جشنواره به حقوق فرهنگی کودکان و نوجوانان احترام گذارد که گذاشت و به نیکوترین وجه شعار " سینما برای همه کودکان" را محقق نمود؛ به طوری که همزمان با اکران فیلم‌ها در سینماها، کلیه مناطق و محلات شهر و ۱۴۳ نقطه در کشور از موهبت جشنواره بهره‌مند شدند.

قرار بود که جشنواره با توجه و تاکید بر اقتصاد فرهنگ، صنعت سینما را در سبد فراغتی خانواده‌ها برجسته‌تر نماید که کرد. حجم گسترده مخاطبان سینما که از قبل با خرید بلیط، مشتاقانه برای دیدن فیلم‌های جشنواره آمده بودند، خود گواهیست بر این مدعا.

و از همه مهمتر آنکه امسال جشنواره زمینه گفت و گو در روابط بین فرهنگی را موفق‌تر از پیش محقق و به گسترش سپهر روابط اجتماعی در عرصه بین‌المللی کمک شایانی نمود. این مقوله از نشست‌های دوجانبه و درخواست‌های متعدد برای خواهر خواندگی با اصفهان کاملاً مشهود و مبین بود.

اینجانب ضمن عرض خسته نباشید به کلیه دست اندرکاران، برنامه ریزان، مجریان و حامیان جشنواره که کوشیدند طعم زیبای لبخند را بر لبان و نقش فریبای شادی را بر چهره معصوم کودکان و نوجوانان اصفهان و ایران بنشانند، از تلاش‌هایشان صمیمانه سپاسگزارم.

قدرت اله نوروزی

شهردار اصفهان

کد خبر 387442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.